1. 12 dziecięcych wyzwań : polscy autorzy o tym, jak poradzić sobie z problemami / [Roksana Jędrzejewska-Wróbel, Eliza Piotrowska, Agnieszka Frączek, Marcin Przewoźniak, Liliana Fabisińska, Anna Sójka, Maria Ewa Letki, Joanna Krzyżanek, Maria Szarf, Anna Czerwińska-Rydel, Anna Onichimowska, Beata Ostrowicka] ; zilustrowała Eluta Kidacka ; [wstęp Małgorzata Swędrowska]. – Poznań : Centrum Edukacji Dziecięcej – Publicat, copyright 2021
Sygn.: M 142142
2. ABC empatii, bo wszyscy jesteśmy tacy sami / Wiktor Czepczyński, Żaneta Kupczyk, Katarzyna Muzyka-Jacheć ; ilustracje: Paulina Miracka. – Międzychód : ABC-Czepczyński sp. o.o., 2021
Sygn.: BM 39116, JM 75110, LM 31398, M 142602, M 143082, UM 28212
3. Bajki mają moc / Małgorzata Korbiel ; ilustracje Anna Simeone. – Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal, 2021
Sygn.: BM 38941, M 141491
4. Dom nad błękitnym morzem / TJ Klune ; przełożyła Justyna Szcześniak. – Słupsk : Papierowy Księżyc ; Warszawa : You&Ya, 2022
Sygn.: M 143028
5. Dom numer pięć / Justyna Bednarek ; ilustracje Anna Sędziwy. – Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2021
Sygn.: M 142389
6. Dyskursy dyskryminacji i tolerancji w przestrzeni publicznej współczesnej Polski : (wartości, postawy, strategie) / Bernadetta Ciesek. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2018
Sygn.: M 141254
7. Inny niż wszyscy : opowiadanie o chłopcu, który chce wiedzieć, czy jest normalny / Per Nilsson ; ilustrowała Pija Lindenbaum ; przełożyła ze szwedzkiego Marta Rey-Radlińska. – Poznań : Wydawnictwo Zakamarki, 2018
Sygn.: M 141633
8. Inspirujące bajki / Agnieszka Antosiewicz ; [ilustracje Beata Żurawska]. – Kraków : Greg Wydawnictwo, [2020]
Sygn.: BM 39202
9. Mądre bajki / Agnieszka Antosiewicz ; [ilustracje Karolina Rosołek]. - Kraków : Wydawnictwo Greg, [2020]
Sygn.: M 141505
10.Naucz mnie jak radzić sobie z emocjami, komunikować się, znaleźć przyjaciół / Sylwia Sitkowska, Maria Kocubowska, Damian Berent. – Gliwice : Helion, 2021
Sygn.: M 142132
11.O osobach z niepełnosprawnościami / [autorki: Sylwia Vargas, Magda Szarota, Monika Mazur-Rafał ; opracowanie graficzne i ilustracje: Marika Graczyk]. – Warszawa : Fundacja Humanity in Action Polska, 2019
Sygn.: JM 75241, M 140868
12.Pedagog w klasie : scenariusz zajęć na różne okazje. Cz. 2, Nowe scenariusze i karty pracy – do wykorzystania również w pracy zdalnej / [autorzy; Anna Kiełczewska, Małgorzata Swędrowska, Agnieszka Małkowska-Szkutnik, Grażyna Pazura, Natalia Perek, Katarzyna Topolska]. – Warszawa : Wiedza i Praktyka sp. z o.o., copyright 2021
Sygn.: BM 39003, Cz 142022, JM 74995, LM 31267, UM 28147
13.Pralnia pierza : opowiadania o tym, co ważne / Dorota Combrzyńska-Nogala ; okładka i ilustracje Grażyna Rigall. – Łódź : „Literatura”, 2018
Sygn.: M141774
14.Teraz tu jest nasz dom = Teper nas dim tut [wersja polsko-ukraińska] / Barbara Gawryluk ; ilustracje Maciej Szymanowicz ; [tłumaczenie Iryna Kotlarska-Fesiuk]. – Łódź ; Wydawnictwo Literatura, 2022
Sygn.: M 142460
15.Wielka księga wartości : opowiadania o szczerości, tolerancji i innych ważnych sprawach / Teresa Blanch, Anna Gasol ; ilustracje Valenti Gubianas ; przełożyła Marta Szafrańska-Brandt. – Warszawa : Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, 2018
Sygn.: BM 38590, M 139423
16.Wyjątkowi są wśród nas : zbiór opowiadań z przesłaniami dla rodziców i dzieci / Maja Chmiel. – Konin : „Psychoskok”, 2018
Sygn.: M 139933
Wydawnictwa ciągłe:
1. Akceptacja odmienności / Lidia Kołodziejska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2022, nr 1, s. 6-15
2. Budowanie szkoły przyjaznej / Włodzimierz Kaleta.// Dyrektor Szkoły. – 2023, nr 11, s. 75-78
3. Cierpliwość popłaca / Bogdan Białek ; rozm. przepr. Piotr Żak.// Charaktery. – 2018, nr 12, s. 16-23
4. Czułe punkty Francji / Michał Matlak.// Znak. – 2020, nr 12, s. 34-41
5. Dlaczego się spieramy / Maria Król-Fijewska, Piotr Fijewski.// Charaktery. – 2018, nr 12, s. 24-28
6. Doświadczenia osoby transseksualnej w przestrzeni społeczne / Karolina Czerwiec.// Kwartalnik Pedagogiczny. – 2020, nr 4, s. 118-136
7. Dzieci w obliczu różnorodności / Kaja Chojnacka.// Remedium. – 2021, nr 1, s. 4-5
8. Elmer – akceptacja inności / Joanna Szymczak-Ryczel.// Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 10, dod. Biblioterapia w Szkole, s. 8
9. Gdzie jest Elmer? – scenariusz zajęć / Marta Wiktoria Trojanowska.// Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 3, s. 42-43
10.Inny to także my : program na rzecz tolerancji / Marzena Tadeusz.// Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 5, s. 20-23
11.Inny nie znaczy gorszy / Joanna Szymczak-Ryczel.// Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 10, s. 20-21
12.Inny nie znaczy gorszy – zabawy uczące tolerancji i integrujące dzieci z różnych krajów / Anna Jankowska.// Bliżej Przedszkole. – 2017, nr 4, s. 22-25
13.Inny niż wszyscy Per Nilsson : scenariusz zajęć do książki / Alina Płaziak-Janiszewska.// Życie Szkoły. – 2019, nr 3, s. 42-43
14.Integracja zespołu klasowego / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz.// Życie Szkoły. – 2020, nr 2, s. 39-43
15.Jak rozmawiać o wykluczeniu / Maria Gudro-Homicka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2022, nr 1, s. 16-18
16.Kształtowanie postaw tolerancyjnych w procesie wychowania do kultury fizycznej / Łukasz Bojkowski.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2020, nr 2, s. 42-44
17.Kultura wykluczania / Tomasz Garstka.// Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 7, s. 14-17
18.Literacka gimnastyka / Deena Weisberg.// Charaktery. - 2017, nr 9, s. 64-65
19.Najpiękniej jest być sobą / Ewa Nawłoka, Karolina Obstalecka.// Biblioteka w Szkole. – 2023, nr 12, s. 38-40
20.”Nie oceniaj książki po okładce” : porozmawiajmy o tolerancji, czyli akceptacji, szacunku i wyrozumiałości / Milena Jaszczyk.// Poradnik Bibliotekarza. – 2021, nr 6, s. 37-38
21.Nie ograniczaj swoich przekonań do stereotypów : czyli o akceptacji / Lidia Ippoldt.// Biblioteka w Szkole. – 2023, nr 10, s. 34-35
22.O granicach tolerancji nauczyciela podczas lekcji / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 1, s. 44-46
23.O inności i tolerancji : przedszkolne inspiracje dla dzieci starszych na październik / Krystyna Bartosz.// Bliżej Przedszkola. – 2022, nr 9, s. 56-70
24.Osoba autystyczna jako czytelnik – praktyczne wskazówki dla pracowników biblioteki / Barbara Sikora.// Nowoczesna Biblioteka 3.0. – 2023, nr 71, s. 10-12
25.Podstawowe wartości uniwersytetu / Jerzy Marian Brzeziński.// Pamiętnik Literacki. – 2019, z. 4, s. 109-116
26.Postawy społeczne studentów wobec osób z niepełnosprawnościami = Students’ social attitudes of students towards people with disabilities / Dorota Tomczyszyn, Anna Pańczuk, Adam Szepeluk.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2022, nr 2, s. 33-48
27.Pokochaj siebie i swoją niesprawność! : samoakceptacja, tolerancja i pokonywanie barier / Dorota Gasińska.// Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 10, s. 36-37
28.Polacy i Rusini / Tomasz Kempa.// Mówią Wieki. – 2021, nr 4, s. 50-53
29.Postawy wobec osób z niepełnosprawnością / Paweł Borowiecki.// Wychowawca. – 2017, nr 1, s. 14-17
30.Prawnoczłowiecze aspekty funkcjonowania osób transpłciowych we współczesnym świecie = Human rights aspect of transgender people functioning in the conterporary world / Magdalena Joanna Leżucha, Karolina Czerwiec.// Kultura i Edukacja. – 2022, nr 1, s. 60-85
31.Rozmowy o emigracji i uchodźstwie : scenariusz zajęć na podstawie lektury / Anna Pietrusewicz.// Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 3, s. 30-31
32.Rozwiązywanie konfliktów pomiędzy uczniami / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz.// Życie Szkoły. – 2020, nr 2, s. 44-48
33.Równi wśród różnorodnych / Danuta Elsner.// Dyrektor Szkoły. – 2023, nr 11, s. 78-81
34.Spotkanie z samym sobą to też spotkanie z innością / Jolanta Molenda-Bieniacka.// Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 10, dod. Biblioterapia w Szkole, s. 15-16
35.Stres mniejszościowy osób LGBT+ / Magdalena Łabędź.// Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 3, s. 82-85
36.Symbole religijne w szkolnej przestrzeni / Anna Klimowicz.// Dyrektor Szkoły. – 2021, nr 12, s. 71-74
37.Syrenie siostry : bajka o tolerancji / Karolina Gawlik.// Bliżej Przedszkola. - 2017, nr 2, s. 20-21
38.Szkolny regulamin ubioru / Kinga Wysieńska Di Carlo.// Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 3, s. 78-80
39.Taran na mury między nami, czyli o akceptacji i dawaniu siebie / Lidia Ippoldt.// Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 10, s. 24-25
40.Tolerance and patriotism in the educational proces of shaping civil society / Jerzy Nikitorowicz.// Pedagogika Społeczna. – 2019, nr 3, s. 189-200
41.Tolerancja : jestem taki sam jak ty, czy może inny? / Urszula Tobolska.// Poradnik Bibliotekarza. – 2019, nr 1, s. 36-39
42.Tolerancja ; jestem taki sam jak ty, czy może inny? Cz. 2. Tolerancja – szacunek dla siebie i innych / Urszula Tobolska.// Poradnik Bibliotekarza. – 2019, nr 2, s. 35-37
43.Tolerancja, czyli co? / Jerzy Surdykowski.// Odra. – 2023, nr 1, s. 28-33
44.Tolerancja i patriotyzm w edukacyjnym procesie kształtowania społeczeństwa obywatelskiego / Jerzy Nikitorowicz.// Pedagogika Społeczna. – 2019, nr 3, s. 177-188
45.Tolerancja w niegościnnej rzeczywistości / Tomasz Kozłowski.// Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 3, s. 72-74
46.Tolerancja w rozumieniu i doświadczeniach dzieci i młodzieży / Hanna Arciszewska.// Wychowanie na co Dzień. – 2018, nr 4, s. 45-50
47.Tolerancja wyznaniowa a elekcja Henryka Walezego, czyli spór sejmu elekcyjnego 1573 roku / Kornelia Wasiak.// Mówią Wieki. – 2020, nr 5, s. 38-41
48.Uczmy się tolerancji : scenariusz lekcji bibliotecznej / Elżbieta Kasprzyk.// Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 12, s. 38-40
49.Ustawa, która gwarantowała tolerancję / Janusz Tazbir.// Mówią Wieki. – 2017, nr 1, s. 17-21
50.Ważne wychowanie w tolerancji / Jarosław Karpiński.// Głos Nauczycielski. – 2022, nr 17-18, s. 10
51.Widziane z różnych perspektyw / z uczniami polskimi i ukraińskimi rozmawia Monika Morel ; komentują Katarzyna Gromek-Kulasza i Alina Karaśkiewicz.// Meritum. – 2022, nr 1, s. 31-36
Lokalizacja:
M – Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz – Czytelnia Ogólna PBW Krosno
CzM - Czytelnia Multimedialna PBW Krosno
BM – Wypożyczalnia Brzozów
JM – Wypożyczalnia Jasło
LM – Wypożyczalnia Lesko
SM – Wypożyczalnia Sanok
UM – Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne