1. Edukacja małego dziecka. T. 12, Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej : praca zbiorowa / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Beaty Oelszlaeger-Kosturek. - Cieszyn : Uniwersytet Śląski. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji ; Kraków : "Impuls", 2017
Sygn.: SM 54337, UM 27481, Cz 138989
2. Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności / Krzysztof J. Szmidt. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2017
Sygn.: LM 31086
3. Ja i świat, ja i sztuka / Anna Rospenk-Spychała, Marcin Szeląg. - Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, 2016
Sygn.: JM 73822
4. Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi Dorota Kamińska. - Wyd. 2 popr. - Kraków : "Bliżej Przedszkola", 2017
Sygn.: LM 30736
5. Jak lepiej myśleć : dla analizujących bez końca i wysoko wrażliwych / Christel Petitcollin ; przekład Krystyna Arustowicz. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo JK - Wydawnictwo Feeria, 2019
Sygn.: M 140565
6. Kod kreatywności : sztuka i innowacje w epoce sztucznej inteligencji / Marcus du Sautoy ; tłumaczenie Tadeusz Chawziuk. - Wydanie I. - Kraków : Copernicus Center Press, 2020
Sygn.: M 140935
7. Kraina kreatywności : warsztat twórczego pedagoga w pracy z dziećmi / Danuta Krzywoń, Hewilia Hetmańczyk. - Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza "Humanitas" - Wyższa Szkoła Humanitas, 2019
Sygn.: M 141218
8. Kreatywne szkoły : oddolna rewolucja, która zmienia edukację / Ken Robinson, Lou Aronica ; przełożył Aleksander Baj. - Kraków : Wydawnictwo Element, 2015
Sygn.: M 141052
9. Kreatywność w systemie edukacji / redakcja naukowa Jan Fazlagić ; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. - Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2019
Sygn.: UM 27872
10.Metoda i wyobraźnia : podręcznik dla nauczyciela. Część 1, Lekcje twórczości w klasie 1 / Elżbieta Płóciennik, Monika Just, Anetta Dobrakowska, Joanna Woźniak. - Wydanie 2. - Warszawa : "Difin", 2020
Sygn.: Cz 140833
11.Metoda i wyobraźnia : podręcznik dla nauczyciela. Część 2, Lekcje twórczości w klasie 2 / Elżbieta Płóciennik, Monika Just, Anetta Dobrakowska, Joanna Woźniak. - Wydanie 2. - Warszawa : "Difin", 2020
Sygn.: Cz 140831
12.Metoda i wyobraźnia : podręcznik dla nauczyciela. Część 3, Lekcje twórczości w klasie 3 / Elżbieta Płóciennik, Monika Just, Anetta Dobrakowska, Joanna Woźniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : "Difin", 2020
Sygn.: Cz 140832
13.Myślenie pytajne : teoria i kształcenie / Krzysztof J. Szmidt, Elżbieta Płóciennik. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020
Sygn.: LM 31208
14.Na pomoc! Dziecko się nudzi : gotowa ściąga zabaw : jak przez kreatywne gry rozwijać zdolności i twórcze myślenie u dzieci / Natalia i Krzysztof Minge. - Wrocław : "Formsoft", 2015
Sygn.: BM 37720, UM 27090
15.Nauczyciel i uczeń w przestrzeni kreatywnych działań / red. nauk. Joanna Skibska i Justyna Wojciechowska. - Warszawa : "Żak", 2015
Sygn.: JM 73832
16.Ponad 100 sposobów na pamięć : ćwiczenia, które poprawią kondycję twojego umysłu - łamigłówki, krzyżówki, quizy, zagadki lingwistyczne, dieta - co jeść, by pamiętać, mózg a medycyna, testy psychologiczne, treningi pamięci / [red. Karolina Jaroszewicz, Iwona Dominik]. - Warszawa : "Agora", 2015
Sygn.: SM 53551
17.Rozwijanie mądrości dziecka : koncepcja i wskazówki metodyczne / Elżbieta Płóciennik. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2016
Sygn.: M 139688
18.Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej : scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej / Elżbieta Płóciennik. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2016
Sygn.: UM 27489, Cz 138268
19.Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej : scenariusze zajęć dla młodzieży / Elżbieta Płóciennik. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2016
Sygn.: Cz 139687
20.Rozwojowe wzgórze : program rozwoju osobistego dla dzieci z elementami arteterapii / Ewa Baranowska-Jojko, Aleksandra Wiechuła. - Gdańsk : "Harmonia", 2016
Sygn.: BM 37912, JM 73820, Cz 138296
21.Sesje twórczej pomysłowości dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych / Krzysztof J. Szmidt. - Gliwice : "Helion", [2016]
Sygn.: M 139926
22.Transgresje w edukacji. T. 1, Twórczy nauczyciel i rodzic w procesie (nie)twórczej edukacji formalnej i nieformalnej / red. nauk. Maciej Kołodziejski ; Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. - Pułtusk : Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. Wydział Pedagogiczny, 2016
Sygn.: JM 74094
23.Transgresje w edukacji. T. 2, Twórcza edukacja i edukacja do twórczości / red. nauk. Maciej Kołodziejski ; Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. - Pułtusk : Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. Wydział Pedagogiczny, 2016.
Sygn.: JM 74095
24.Trening kreatywności : jak pobudzić twórcze myślenie / Agnieszka Biela. - Warszawa : "Edgard", 2015
Sygn.: LM 30518, M 137599
25.Twórczość codzienna jako aktywność całożyciowa człowieka / red. nauk. Janina Uszyńska-Jarmoc, Beata Kunat. - Białystok : "Trans Humana", 2015
Sygn.: JM 73649
26.Uchwycić żywioł : o tym, jak znalezienie pasji zmienia wszystko / Ken Robinson, Lou Aronica ; przełożył Aleksander Baj. - Wydanie 2 poprawione. - Gliwice : "Element", 2017
Sygn.: JM 74698, M 141304
27.Warsztaty twórcze przy kreacji plastycznej jako doświadczenie partycypacji w sztuce / Eugeniusz Józefowski. - Warszawa : Difin, 2017
Sygn.: M 139491
28.Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2018
Sygn.: BM 38748, BM 38749, JM 74540, JM 74541, M 140066,
SM 54659, SM 54660, UM 27856, Cz 140065
Wydawnictwa ciągłe
1. Ćwicz myślenie / Tomasz Garstka.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 6, s. 16
2. Głowa pełna pomysłów - jak ćwiczyć swoją kreatywność? / Małgorzata Łuba.// Życie Szkoły. - 2016, nr 7, s. 28-32
3. Głowa pełna pomysłów / Anna Kałuba-Korczak.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 2, s. 58-61
4. Jak nauczyciel ukierunkowany na rozwój ucznia wspiera jego aktywność i zaangażowanie w trakcie czytania klasyki / Małgorzata Budzik.// Polonistyka. - 2017, nr 1, s. 24-31
5. Jak stawić czoła kodowaniu w nowej podstawie programowej? : środowisko "Klocki" według metody prof. Hejnego jako sposób na rozwój myślenia komputacyjnego / Margareta Olszewska, Marzena Oterman.// Życie Szkoły. - 2018, nr 1, s. 10-16
6. Jak uczyć sztuki dyskutowania / Anna Klimowicz. // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 11, s. 48-52
7. Jak wspierać rozwój poznawczy dzieci / Joanna Jarmużek.// Wczesna Edukacja. - 2020, nr 1, s. 24-26
8. Jak wydobyć kreatywny potencjał? / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2017, nr 9, s. 5-7
9. Kalambury / Mikołaj Lasek.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2020, nr 1, s. 45-46
10.Karty, medale, dyskusje: metody i techniki służące kształceniu przez dociekanie / Danuta Piróg, rysunki Haribo Kona. // Geografia w Szkole. - 2020, nr 1, s. 22-25
11.Każdy może wiele dla siebie zrobić / Natalia Minge, Krzysztof Minge.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 3-4, s. 37-39
12.Kreatywna edukacja / Anna Kożuh.// Wychowawca. - 2015, nr 10, s. 22-25
13.Kreatywne kształcenie / Katarzyna Bocheńska-Włostowska.// Wychowawca. - 2016, nr 11, s. 14-16
14.Kreatywne podejście do matematyki w edukacji wczesnoszkolnej / Margareta Olszewska, Marzena Oterman.// Życie Szkoły. - 2017, nr 8, s. 12-16
15.Kreatywnie czy... / Tomasz Garstka.// Głos Nauczycielski. - 2018, nr 11, s. 16
16. Kreatywność w edukacji - od twórczego nauczyciela do twórczego ucznia (bibliografia w wyborze) / Elżbieta Trojan.// Nowa Szkoła. - 2016, nr 9, s. 54-59
17.Kreatywność w edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w ujęciu profesor Marii Grzegorzewskiej / Marianna Marek-Ruka.// Szkoła Specjalna. - 2017, nr 4, s. 245-250
18.Kreatywność w szkole i w domu / Dorota Sowa.// Wychowawca. - 2015, nr 4, s. 22-23
19.Krytyczne myślenie (nie)dostępne uczniom edukacji wczesnoszkolnej? / Barbara Nawolska, Natalia Rutka-Gliksman.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 5, s. 33-49
20.Książka i Róża : kreatywne warsztaty literackie z elementami biblioterapii realizowane w Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich / Wanda Matras-Mastalerz.// Biblioterapeuta. - 2017, nr 1, s. 33-37
21.Kształtowanie wyobraźni twórczej dzieci przez bajki w formie filmowej i tekstowej / Angelika Pędzich, Joanna Łukasiewicz-Wieleba.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 4, s. 45-58
22.Lekcja kreatywności - trening dla ucznia / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2017, nr 4, s. 5-7
23.Metafory w pracy warsztatowej z grupą / Marcin Jaroszewski.// Remedium. - 2018, nr 5, s. 18-20
24.Metody efektywnej nauki języka obcego. Cz. 1 / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2019, nr 2, s. 22-23
25.Myśl krytycznie! / Tomasz Garstka.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 8, s. 16
26.Myślenie twórcze : (bibliografia w wyborze) / Marta Katarzyna Malinowska.// Wychowawca. - 2015, nr 4, s. 33
27.Narysuj swoje myśli - ćwiczenia w myśleniu wizualnym / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Polonistyka. - 2019, nr 3, s. 43-47
28.Nauczanie kreatywności - szczególne wyzwanie dla doradztwa zawodowego / Anna Sarczyńska.// Doradca Zawodowy. - 2015, nr 2, s. 5-8
29.O nieprzedstawieniach i twórczości. Raport z wstępnych badań nad abstrakcją w aktualizowaniu i stymulowaniu twórczego myślenia u dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Iwona Tomas.// Problemy Wczesnej Edukacji. - 2020, nr 1, s. 86-99
30.Pedagogika twórczości w kontekście inkontroli / Małgorzata Franc.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2018, nr 1, s. 141-162
31.Powody i sposoby prowokowania uczniów do twórczego myślenia i działania / Izabela Breguła.// Życie Szkoły. - 2017, nr 8, s. 2-9
32.Praca z uczniem wybitnie zdolnym : indywidualny program lub tok nauki / Dorota Zając.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 10, s. 27-30
33.Prototypowanie innowacji / Alina Karaśkiewicz, Zofia Augustyniak.// Meritum. - 2019, nr 1, s. 28-38
34."Skazani na twórczość", czyli dlaczego powinno się pomagać uczniom w tworzeniu / Krzysztof J. Szmidt.// Meritum. - 2018, nr 3, s. 112-117
35.Stymuluj, ale mądrze! / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2016, nr 10, s. 16
36.Szkoła nie musi być nudna, a nauka nie musi boleć / Agnieszka Tomasik ; rozm. przepr. Anna Przybył.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 2, s. 10-14
37.Szkoła wolna od presji : kreatywność cenniejsza niż oceny / Carl Honore ; rozm. przepr. Karolina Oleksa.// Polonistyka. - 2015, nr 6, s. 16-17
38.Śladami dziecięcej twórczości / Alina Jakubowska.// Życie Szkoły. - 2015, nr 3 [właśc. nr 1], s. 9-12
39.Tangramy w edukacji wczesnoszkolnej / Ewa Ostarek. - 2019.// Życie Szkoły. - 2019, nr 6, s. 25-29
40.Trening twórczości, czyli gimnastyka dla szarych komórek : cykl warsztatów pobudzających kreatywne myślenie u dzieci i dorosłych / Kamila Jakubczyk.// Biblioteka w Szkole. - 2018, nr 1, s. 11-14
41.Twórcze edukowanie - sposobem na egzaminy / Bogdan Urbanek.// Nowa Szkoła. - 2017, nr 6, s. 8-15
42.Uczeń : istota twórcza / Ewelina Krzymowska.// Wychowawca. - 2015, nr 4, s. 18-19
43.Uwalniamy kreatywność / Paweł Fortuna.// Charaktery. - 2019, nr 8, s. 14-23
44.Warunkowanie twórczości w procesie edukacyjnym / Justyna Cieślińska.// Wychowawca. - 2018, nr 4, s. 5-7
45.Wychowanie do twórczości : (bibliografia w wyborze) / Elżbieta Trojan.// Wychowawca. - 2015, nr 4, s. 33
46.Wykorzystanie kreatywnego potencjału / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2017, nr 10, s. 5-7
47.Zamień destrukcję w kreację : o fenomenie książki, którą trzeba zniszczyć / Marcin Teodorczyk.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2015, nr 2, s. 60-62
Lokalizacja:
M - Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz - Czytelnia Ogólna PBW Krosno
BM - Wypożyczalnia Brzozów
JM - Wypożyczalnia Jasło
SM - Wypożyczalnia Sanok
LM - Wypożyczalnia Lesko
UM - Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne