Innowacje w edukacji (2015-2024)

Zestawienia bibliograficzne

Wydawnictwa zwarte:
 
1. 15 lat programu eTwinning / [redakcja merytoryczna: Monika Regulska]. - Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020
Sygn.: UM 27869

2. Co z tą szkołą? : siedem perspektyw dla uczniów, nauczycieli i rodziców /  Joachim Bauer ; przeł. Andrzej Lipiński. - Słupsk : "Dobra Literatura", 2015
Sygn.: LM 30581

3. Cyfrowy tubylec w szkole - diagnozy i otwarcia. T. 3, Mediatyzacja przestrzeni szkoły - tropy badawcze i implementacje / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2019             
Sygn.: M 140775

4. Cyfrowy uczeń : dylematy mediatyzacji / Małgorzata Gosek. - Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, 2020
Sygn.: M 141780

5. Dialogi komiksowe : ilustrowane rozmowy dla uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2021                                                                   
Sygn.: M 141816

6. Drama wzmacnia : metoda dramy w edukacji antydyskryminacyjnej i obywatelskiej / [red. merytoryczna Małgorzata Winiarek-Kołucka]. - Warszawa : Stowarzyszenie Praktyków Dramy Stop-Klatka, 2016                                  
Sygn.: BM 38767, JM 73802, M 137717, UM 27216

7. Dydaktyka historii : nowe perspektywy / redakcja naukowa Danuta Konieczka-Śliwińska. - Warszawa : PWN, 2023                 Sygn.: Cz 144463

8.  Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie : multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa / Barbara Muszyńska. – Warszawa : PWN, 2024     
Sygn.: LM 31584, M 144268

9. Edukacja i uczenie się : 16 największych mitów / Jeffrey D. Holmes ; przekład Ewa Czerniawska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019             
Sygn. M 140170

10. Edukacja małego dziecka. T. 17, Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole /  pod redakcją Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Anny Szafrańskiej. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" ; Cieszyn : Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, 2022                                                   
Sygn.: Cz 143842

11. Edukacja medialna 3.0 : krytyczne rozumienie mediów cyfrowych w dobie Big Data i algorytmizacji / Grzegorz Ptaszek. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2019                                                                                                      
Sygn.: LM 31186, M 140073             
                                                                                      
12. Edukacja - relacja - zabawa : wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży : obszary : internet - konteksty społeczne i prawne, internet - wybrane aspekty ochrony dzieci i młodzieży / redakcja naukowa Agnieszka Wrońska, Rafał Lew-Starowicz, Anna Rywczyńska ; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. – Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020
Sygn.: BM 38966, JM 74901, UM 27949

13. Edukacja w cyfrowym świecie : edukacja 4.0 / Danuta Morańska, Marta Ciesielka, Mariusz Z. Jędrzejko. - Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne, 2020 Sygn.: M 141674

14. Facebook w szkolnej ławce : media społecznościowe a edukacja polonistyczna / Agnieszka Kulig-Kozłowska. - Kraków :  Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, copyright 2017                             
Sygn.: M 138815, LM 30788

15. Historyjki na cztery pory roku : scenariusze zajęć z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym / Ewa Jarecka. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2024                                     
Sygn.: BM 39518

16. IEdukacja : synergia nowych mediów i dydaktyki : ewolucja, antynomie, konteksty / Katarzyna Potyrała. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny, 2017
Sygn.: BM 38088, JM 74083, M 138585

17. Innowacje w nauczaniu szkolnym / Erich Petlák ; tł. Artur Sobótka. - Kraków : "Petrus", 2017
Sygn.: JM 74258, M 138412

18. Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Kraków : "Bliżej Przedszkola", 2017                   
Sygn.: LM 30736

19. Jak pokolorować szkołę : akademia kreatywnego nauczyciela / Jakub Tylman. - Warszawa : Mamania, 2023                                      
Sygn.: M 143847, UM 28602

20. Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym / Bolesław Niemierko. - Sopot : "Smak Słowa", 2018                                                
Sygn.: BM 38926, JM 74932, LM 31229, M 139907

21. Jak rozwijać aktywność twórczą dzieci i młodzieży : drama w nauczaniu, wychowaniu i biblioterapii / Maria Gudro-Homicka. - Warszawa : "Difin", 2015
Sygn.: JM 73502, Cz 136240

 22. Jak uczyć, żeby nauczyć : kompendium wiedzy o zadaniach / Mirosława Cybula. – Warszawa : Novae Res,  2020                                                    
Sygn.: M 141532

23. Kiedy szkoła jest problemem : wsparcie dla rodziców i dzieci / Katarzyna Mitschke ; [ilustracje: Kamila Loskot]. - Rybna : Wydawnictwo Natuli, 2019
Sygn.: BM 38918, JM 74920, LM 31232, M 141580, UM 28005

24. Kodowanie na dywanie : w przedszkolu, w szkole i w domu / Anna Świć. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2021
Sygn.: JM 75220

25. Kompetencje bez tajemnic : rozwijanie kompetencji to nie czary / Daniel Hunziker ; przeł. Małgorzata Guzowska. - Słupsk ; Warszawa : "Dobra Literatura", 2018                                                                                     
Sygn.: M 139720

26. Kreatywne szkoły : oddolna rewolucja, która zmienia edukację / Ken Robinson, Lou Aronica ; przełożył Aleksander Baj. - Kraków : Wydawnictwo Element, 2015                                                                                        
Sygn.: M 141052

27. Kształcenie zaw
odowe z eTwinningiem / [redaktor merytoryczny: Dominika Tokarz]. - Warszawa : Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2020 
Sygn.: M 144174

28. Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych : obszary : przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa, kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji, doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych / redakcja naukowa Tomasz Rachwał. - Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020                                                                         
Sygn.: BM 38965, JM 74907, UM 27951

29. Mapa projektów : przykłady dobrych praktyk w projektach mobilności kadry edukacji szkolnej : Erasmus+ Edukacja szkolna / Iwona Morawicz, Joanna Przemieniecka, Dorota Wojciechowska. -  Warszawa : Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Narodowa Agencja Programu Erasmus+, 2018                             
Sygn.: LM 31294, UM 27875

30. Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu : jak zapewnić uczniom sukces / Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko ; tł. Anna Łagodzka. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2018                                                                   
Sygn.: M 139379, M 139731

31. Media cyfrowe wspierające procesy dydaktyczne / Aleksander Piecuch. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020 
Sygn.: M 141706

32.  Model dostępnej szkoły : podręcznik wdrożeniowy / redakcja merytoryczna Agnieszka Niedźwiedzka [i inni] ; autorzy: Monika Cabała [i inni]. - Warszawa : Fundacja Fundusz Współpracy ; Kraków : Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, 2023 
Sygn.: JM 75421, M 144175, UM 28717

33. Multimedialne wspomaganie kształcenia matematycznego / Anna Rybak. - Opole : "Nowik", 2016                                                                              
Sygn.: M 137487, UM 27183

34. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną : teoria i praktyka / Katarzyna Sowa-Bacia. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021
Sygn.: M 143914

35. Nauczyciel Czas – Przestrzeń Szkoła : podnoszenie efektywności procesu edukacji / redakcja naukowa Ewa Pasterniak-Kobyłecka, Anita Famuła-Jurczak. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2020                                           
Sygn.: M 141539

36. Nauczyciel i uczeń w przestrzeni kreatywnych działań / red. nauk. Joanna Skibska i Justyna Wojciechowska. - Warszawa : "Żak", 2015 Sygn.: JM 73832

37. Nauczyciel w obliczu szans i zagrożeń współczesnego świata : w perspektywie kształcenia i pracy zawodowej / Aneta Jegier, Stefan T. Kwiatkowski, Beata Szurowska. - Warszawa : Difin, 2021                                   
Sygn.: BM 39480, M 142020

38. Nauka czytania od A do Z metodą sylabową / Alicja Tanajewska, Iwona Kiełpińska, Renata Naprawa. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021                     
Sygn.: BM 39072, JM 75059

39. Neuroedukacja jako strategia pracy z uczniem doświadczającym niepowodzeń szkolnych / Jolanta Konieczny. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2023                                                                                      
Sygn.: JM 75478, M 144401

40. Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka : fakty i mity / Małgorzata Chojak. - Warszawa : Difin, 2019     
Sygn.: JM 74592, M 140231

41. Niezwykłe dzieci, nieobce języki : o indywidualizacji w kształceniu językowym / Katarzyna Karpińska-Szaj. - Kraków : Impuls, 2022    
Sygn.: BM 39374, M 142577, M 143860

42. Nowa szkoła : zmianę edukacji warto zacząć przy tablicy / Anna Szulc ; [ilustracje: Kamila Loskot]. - Rybna : Wydawnictwo Natuli, 2019                 
Sygn.: BM 38917, JM 74921, LM 31231, M 141581, UM 28006

43. Nowe cyfrowe dzieciństwo : jak wychowywać dzieci, by radziły sobie w usieciowionym świecie / Jordan Shapiro ; przełożyła Ewa Pater-Podgórna. – Warszawa : Wydawnictwo Mamania,  copyright 2020                                   
Sygn.: BM 38862, JM 74783, LM 31236, M 141308

44. Nowe media, technologie i trendy w edukacji : w kierunku mobilności i kształcenia hybrydowego / Monika Frania. - Warszawa : "Impuls", 2017      
Sygn.: LM 30939, M 139231

45. Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Gdańsk : "Harmonia", 2017                                          
Sygn.: BM 38140, UM 27650, JCz 74145, Cz 138683

46. Nowoczesne media w przestrzeniach edukacyjnych / pod red. Wojciecha Czerskiego, Rafała Wawra. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2015                                                                                 
Sygn.: UK 27155

47. Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2022                                                                            
Sygn.: M 142391

48. Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty ; przekł. Jolanta Bartosik. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015                                                       
Sygn.: M 143193

49. Ocenianie w szkole na cenzurowanym : badania - dylematy - inspiracje / redakcja naukowa Małgorzata Karwatowska, Małgorzata Latoch-Zielińska, Iwona Morawska. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020
Sygn.: Cz 140964

50. Otwarte formy uczenia się i nauczania języków obcych / Beata Anna Peć. - Kraków : Impuls , 2021 
Sygn.: M 143863

51. Perspektywy kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych w Polsce / redakcja Joanna Kic-Drgas, Joanna Woźniak. - Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2022                                                                                                      
Sygn.: M 143691

52. Pokonać dysleksję : nowy, kompletny, oparty na badaniach naukowych program dla osób z zaburzeniami czytania na każdym poziomie / Sally Shaywitz ; red. merytor. Grażyna Krasowicz-Kupis ; przekł. Karol Jaroszewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018  
Sygn.: JM 74336, M 139304

53. Powiem ci, jak się uczyć : przewodnik dla ambitnych nauczycieli i rodziców / Joanna Gołębiowska-Szychowska, Łukasz Szychowski. - Gdańsk : "Harmonia", 2015                                                                                                           
Sygn.: JM 73828, M 137402

54. Praktyczny przewodnik po myśleniu krytycznym w edukacji / pod redakcją Macieja Winiarka. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP Spółka z o.o., 2022
Sygn.: Cz 144409

55. Przestrzeń do zabawy w żłobku : potrzeby rozwojowe małych dzieci : o tym, jak je zaspokajać w zabawie / Aneta Jegier, Anna Mikler-Chwastek. - Warszawa : Difin, 2024                                                                                             
Sygn.: M 144411, Cz 144374

56. Scenariusze zajęć z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży w szkole podstawowej / Magdalena Wegner-Jezierska ; [ilustracje: Dawid Żabiński]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022 
Sygn.: Cz 143348, M 142874, UM 28574

57. Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej : wybrane obszary i rozwiązania / Renata Gardian-Miałkowska, Ewa Weremczuk, Natalia Przybysz-Zaremba. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020                                         
Sygn.: JM 75163, LM 31429, M 144010, UM 28733

58. STEAM-owe przedszkole / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller. -  Warszawa : Difin, 2021 
Sygn.: M 143008

59. Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania® 20 lat później / Jagoda Cieszyńska-Rożek. - Kraków : Centrum Metody Krakowskiej, 2023                          
Sygn.: M 144241

60. Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat / Thich Nhat Hnah, Katherine Weare ; z przedmową Jona Kabat-Zinna ; [przekład Anna Czechowska]. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2018                                      
Sygn.: JM 75044, M 142305

61. Szkoła dla innowatora : kształtowanie kompetencji proinnowacyjnych / [kier. projektu Jan Fazlagić]. -  Kalisz : Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2018     
Sygn.: BM 38769, JM 74562, LM 31305, M 139869, UM 28095

62. Szkoła memów : w stronę dydaktyki ewolucyjnej / Marek Kaczmarzyk. - Gliwice : "Element", 2018 
 Sygn.: M 143567

63 Szkoły, do których chce się chodzić (są bliżej, niż myślisz) / Maria Hawranek. - Kraków : Znak Litera Nova, 2021 
Sygn.: JM 75002, M 141992

64. Sztuka oceniania : motywowanie uczniów do rozwoju / Bożena Kubiczek. - Opole : "Nowik", 2018
Sygn.: BM 38440, JM 74429, LM 30942, M 139647, UM 27673

65. Terapia dzieci i młodzieży z wykorzystaniem metody amatorskiego teatru młodzieżowego : autorskie scenariusze teatralne na cały rok / Małgorzata Walczak-Klimek. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2022                
Sygn.: JM 75103, LM 31367, M 142553

66. Trening twórczości / Edward Nęcka, Aleksandra Gruszka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Sopot : Smak Słowa, 2019           
Sygn.: JM 75069

67. Tutoring : teoria, praktyka, studia przypadków / red. nauk. Piotr Czekierdam, Bartosz Fingas, Marcin Szala. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2015                     
Sygn.: M 137058

68. Uczłowieczyć komunikację : nauczyciel wobec ucznia w przestrzeni szkolnej / red. nauk. Henryka Kwiatkowska. -  Kraków : "Impuls", 2015                     
Sygn.: M 137663

69. Uczyć (się) z pasją : jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą / Pernille Ripp ; przeł. Elżbieta Manthey i Wojciech Musiał. - Słupsk : "Dobra Literatura", cop. 2017                                                                                
Sygn.: LM 30848

70. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego / Bogusław Śliwerski, Michał Paluch. -  Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2021  Sygn.: M 142139

71. Zaangażowanie w naukę i klimat w szkole / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak. - Warszawa : Difin, 2021  
Sygn.: M 142015, JM 75027

72. Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2018                                                           
Sygn.: BM 38748, BM 38749, JM 74540, JM 74541, LM 31289, M 140066,       UM 27856, Cz 140065

73. Zajęcia twórcze w przedszkolu / Grzegorz Noras. - [Wodzisław Śląski] : bookplan.pl, copyright 2023   
Sygn.: M 143825

74. Z dzieciństwa w dorosłość /  Maria Montessori ; przekład Marcin Żuchowski ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Warszawa : PWN, 2022                                                                                           
Sygn.: LM 31483, M 143369
 
 
Artykuły z wydawnictw zwartych:

1. Elementy innowacyjne w działalności terapeutycznej środowiskowych domów samopomocy : (na przykładzie ŚDS w Ustrzykach Dolnych) / Magdalena Łesak-Bulwan.// W: Działalność opiekuńcza i terapeutyczna w praktyce instytucji pomocy społecznej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016. - S. 15-29
Sygn.: BM 37946, JM 73970, Cz 138473
 
 
Wydawnictwa ciągłe:
 
1. A co to jest filozofia? : innowacja w szkole podstawowej / Marzena Tyl.// Polonistyka. - 2021, nr 1, s. 21-25
2. Aksjologiczne "pułapki" współczesnej edukacji / Janusz Mastalski.// Nowa Szkoła. - 2016, nr 1, s. 13-22
3. Bez ocen, czyli jak? / Wiesława Mitulska.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 67-73
4. By chciało się chcieć : motywacyjne dylematy / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Życie Szkoły. - 2020, nr 9, s. 34-39
5. Byłbym szczęśliwy, gdyby można było włączyć więcej atrakcji do naszego nauczania w szkole... / wywiad z prof. dr. Christophem Randlerem ; rozmawiał prof. dr hab. Piotr Tryjanowski. // Biologia w Szkole. - 2023, nr 5, s. 12-14
6. Coaching w szkole, czyli chcę kontra muszę / Sylwia Łukasik-Gębska.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 95-99
7. Czytelniczki-Domowniczki - pomysł na innowację edukacyjną / Beata Basmann.// Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 10, s. 56-57
8. Design Thinking : myślenie projektowe a nauczanie fizyki / Kazimierz Mikulski.// Fizyka w Szkole. - 2021, nr 5, s. 40-43
9. Dlaczego warto budzić szkoły? / Marzena Żylińska.// Meritum. - 2016, nr 1,    s. 11-16
10. Dlaczego warto szukać innowacji w edukacji? Cz. 2 / Anna Jankowska.// Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 1, s. 12-15
11. Druga strona ekranu / Witold Salański.// Głos Nauczycielski. - 2020,           nr 14-15, s. 13
12. Dyrektor liderem zmiany / Małgorzata Jas.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 11, s. 78-82
13. Edukacja w cyfrowym wymiarze, czyli jak mądrze i skutecznie budować innowacyjną szkołę / Dariusz Stachecki.// Meritum. - 2016, nr 1, s. 75-82
14. Efektywna innowacyjność / Tomasz Garstka.// Dyrektor Szkoły. - 2020,       nr 11, s. 70-74
15. Epigonizm w przedszkolu, czyli innowacyjność za pomocą szablonu i planszy / Dorota Dziamska.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 2, s. 24-27
16. Ewolucja edukacji w świetle innowacji i wyzwań / Witold Kołodziejczyk.// Meritum. - 2023, nr 3, s. 7-13
17. Gra w szkołę czyli jak wykorzystać gamifikację na lekcji / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Polonistyka. - 2017, nr 1, s. 36-39
18. Innowacje dydaktyczne w Venstpils University College / Lidia Pokrzycka.// Nowa Szkoła. - 2015, nr 7, s. 40-43
19. Inicjatywa edukacyjna Laboratoria Przyszłości / Justyna Orłowska; rozm. Barbara Giża.// Meritum. - 2023, nr 1, s. 15-17
20. Innowacja : potrzeba rynku edukacyjnego czy moda? / Wojciech Olszewski, Lucyna Grzelińska.// Edukacja i Dialog. - 2019, nr 3-4, s. 20-24
21. Innowacje edukacyjne Stowarzyszenia Oświatowego Sycyna / Henryk Bednarczyk.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2019, nr 4, s. 29-39
22. Innowacja pedagogiczna: OK zeszyt / Michał Szczepanik.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 4, s. 58-61
23. Innowacja pedagogiczna w bibliotece szkolnej – spojrzenie praktyczne / Adrian Kopp.// Biblioteka w Szkole. - 2023, nr 5, s. 34-37
24. Innowacja pedagogiczna z chemii : chemia a odżywianie - prawidłowe preferencje żywieniowe w aspekcie coraz częstszych zaburzeń odżywiania wśród młodzieży / Ilona Chmiel.// Chemia w Szkole.- 2017, nr 5, s. 14-15
25. Innowacja teatralna w liceum / z Ewą Dziekan-Feliksiak rozmawia Danuta Elsner.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 3, s. 24-26
26. Innowacja "Zachwycający świat zwierząt", czyli Jak motywować uczniów do aktywnego zdobywania wiedzy / Anna Iskra, Agata Sączek, Maria Ślazyk.// Kwartalnik Edukacyjny. - 2023, nr 1-2, s. 104-112
27. Innowacyjne działania nauczycieli w budowaniu kluczowych kompetencji uczniów / Marlena Plebańska.// Meritum. - 2019, nr 1, s. 10-23
28. Innowacyjnie podczas dyskusji : jak wykorzystać Flipgrid w nauczaniu? / Joanna Kostrzewa.// Polonistyka. - 2021, nr 1, s. 34-35
29. Innowacyjność w zdalnym nauczaniu / Włodzimierz Kaleta.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 11, s. 82-85
30. Jaka szkoła im się marzy? : zmarnowaliśmy 15 proc. XXI wieku? / Lidia Jastrzębska.// Nowa Szkoła. - 2015, nr 8, s, 3-6
31. Jaki nauczyciel w e-szkole? / Emilia Musiał.// Nowa Szkoła. - 2015, nr 5,      s. 15-24
32. Jak wprowadzić innowację pedagogiczną w bibliotece szkolnej? / Anna Puścińska.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 11, s. 6-9
33. Język NVC (nonviolent communication - porozumienie bez przemocy) warunkiem i wsparciem efektywnej nauki i pracy w szkole oraz w niestopniowej ocenie postępów ucznia / Anna Szulc.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 81-87
34. Kreatywne wykorzystanie długopisów 3D / Zyta Czechowska.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 11, wkł. Kompetentny Nauczyciel, nr 3, s. 18-21
35. Kreatywność i innowacyjność w edukacji - zestawienie bibliograficzne za lata 2009-2018 / Iwona Trysińska.// Meritum. - 2019, nr 1, s. 84-92
36. Kształcenie mistrzowskie - od strategii do oceny efektów uczenia się / Alina Karaśkiewicz i zespół innowatorów: Lechosław Centkowski, Adam Sebastian Górski, Marta Koziej, Ewa Rysińska, Małgorzata Traczyk, Anna Trzeciak.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 51-66
37. Kształtowanie umiejętności poznawczych i społecznych młodzieży nieprzystosowanej społecznie : przykład innowacji pedagogicznej w resocjalizacji nieletnich / Justyna Siemionow.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 8, s. 27-34
38. Kto może zostać liderem zmiany / Danuta Elsner.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 1, s. 72-75
39. Kto rozwiąże aktualne i przyszłe problemy globalne? - czyli na co zwracać uwagę w edukacji, aby wychować przyszłych innowatorów / Renata Stoczkowska.// Meritum. - 2019, nr 1, s. 39-44
40. Kultura oceny a rozwój ucznia. Doświadczenia budzącej się szkoły podstawowej im. bł. Celiny Borzęckiej w Krakowie / Katarzyna Cieciura.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 33-40
41. Kurs na kreatywność: Zachęcać. Rozpoznawać. Wspierać. Rozwijać / Ewa Wiśniewska.// Meritum. - 2023, nr 3, s. 91-99
42. Kwestia priorytetów - co chcemy osiągnąć, szukając alternatywy dla tradycyjnej edukacji? / Joanna Obuchowska.// Życie Szkoły. - 2020, nr 3-4,s. 40-43
43. Matematyka na zajęciach wychowania fizycznego jako innowacja pedagogiczna / Leszek Sawicki.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2020,  nr 3-4, s. 28-31
44. Możliwości wspierania edukacji domowej nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi = Supporting homeschooling with modern information and communication technologies / Renata Królikiewicz, Irena Pulak.// Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli.. - 2020,  nr 1, s. 23-38
45. Nasza mała / wielka rewolucja : innowacyjność we współczesnej polonistyce / Barbara Matusiak.// Polonistyka. - 2021, nr 1, s. 8-15
46. Nauczyciel - innowatorem edukacyjnych przemian / Bogdan Urbanek.// Nowa Szkoła. - 2017, nr 10, s. 10-16
47. Nauczyciel szkoły jutra / Adriana Kloskowska.// Życie Szkoły. - 2022, nr 9,  s. 21-24
48. Nowa metoda aktywizacji zawodowej młodzieży - Story Cheering.// Doradca Zawodowy. - 2015, nr 4, s. 52-53
49. Nowe trendy w edukacji / Jan Fazlagić.// Meritum. - 2016, nr 1, s. 2-10
50. Nowoczesne metody kształcenia dzieci / Sylwia Pulcyn.// Remedium. - 2016, nr 7-8, s. 38-39
51. O innowacjach w edukacji / Magdalena Bogusławska.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 11, s. 70-73
52. Od edukacji regionalnej do kompetencji interkulturowej w kształceniu obcojęzycznym / Dagmara Grzybowska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 2, s. 79-93
53. Oderwij się od tu i teraz / Paweł Rowiński ; rozm. przepr. Anna Raczyńska.// Edukacja i Dialog. - 2015, nr 9-10, s. 25-29
54. Opinie nauczycieli wczesnoszkolnych o zastosowaniu technologii informacyjnej podczas uczenia się / nauczania muzyki poprzez audiację = Opinions of early school teachers on the use of information technology when learning/teaching music through audiation / Ewa Anna Zwolińska.// Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli. - 2020, nr 1,         s. 61-78
55. Podróż ku innowacjom, czyli jak przygotować się do realizacji działań innowacyjnych w szkole / Maria Sykut.// Meritum. - 2019, nr 1, s. 45-50
56. Polskie szkoły szkołami dla innowatorów / Jan Fazlagić.// Meritum. - 2019,  nr 1, s. 2-9
57. Projekt - Mazowieckie Centra Talentu i Kariery : czyli wspieranie złowione w sieć / Beata Kossakowska.// Meritum. - 2018, nr 3 s. 129-136
58. Prototypowanie innowacji / Alina Karaśkiewicz, Zofia Augustyniak.// Meritum. - 2019, nr 1, s. 28-38
59. Przedszkole bez zabawek / Agnieszka Bukowińska, Magda Szymczuk.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2018, nr 7, s. 18-23
60. Przestrzeń łącząca sztukę i technologię / Aleksandra Banach.// Meritum. - 2022, nr 3, s. 69-75
61. Przygotowanie działania innowacyjnego / Danuta Elsner.// Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 8, s. 78-80
62. Quasi-szkoły : nowe przedsięwzięcia rodzicielskie na obrzeżu systemu oświaty / Danuta Uryga, Marta Wiatr.// Pedagogika Społeczna. - 2015, nr 3,s. 217-232
63. Recepta na czytanie / Joanna Krzemińska.// Polonistyka. - 2021, nr 1,         s. 38-40
64. Relationship between the Finnish Education and Teachers` Profesional Development in the Perspective of Contemporary Challenges : Selected Aspects / Arleta Suwalska.// Kultura i Edukacja. - 2020, nr 4, s. 9-24
65. Robić czy nie robić? / Anna Foks.// Głos Nauczycielski. - 2019, nr 7, s. 14
66. Rodzaje nowatorskich działań / Karolina Cieślik.// Dyrektor Szkoły.- 2020,    nr 11, s. 66-68
67. Rodzic - trudny partner dla nauczyciela. Z badań nad innowacyjnym projektem w ursynowskiej szkole / Anna Górka-Strzałkowska.// Pedagogika Społeczna. - 2019, nr 4, s. 113-132
68. SAS jako azymut zmian : powiązać szkołę ze społecznością / Ewa Kędracka-Feldman, Elżbieta Tołwińska-Królikowska.// Meritum. - 2016, nr 1, s. 23-30
69. Savoir-vivre dla elit zawodowych / Marida Zoń, Danuta Elsner.// Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 5, s. 71-73
70. Sensopolonistyka, czyli zmysłowa innowacja polonistyczna / Małgorzata Wiśniewska-Olejnik.// Polonistyka. - 2021, nr 1, s. 26-29
71. Sto lat! Sto lat! Urodziny w bibliotece - innowacja pedagogiczna / Sabina Szklarska.// Nowoczesna Biblioteka 3.0. - 2024, nr 74, s. 3-5
72. STEAM - wyzwanie czy rozwiązanie? O projektach STEAM-owych w szkolnej rzeczywistości / Anna Krusiewicz.// Meritum. - 2023, nr 1, s. 22-25
73. STEAMowe początki w bibliotece : czyli działania kreatywne pełne emocji / Marta Florkiewicz-Borkowska.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 11, wkł. Kompetentny Nauczyciel, nr 3, s. 16-17
74. Systemowe zarządzanie innowacją / Maciej Pabisek.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 11, s. 83-85
75. Szkoła czy firma? / Patrycja Woźniak.// Wychowawca. - 2016, nr 9, s. 10-11
76. Ściągnięci z Olimpu - działania innowacyjne w bibliotece szkolnej / Dorota Żuchowska.// Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 4-6, s. 68-71
77. Światłem ekranu w mrok epidemii, czyli zaaplikujmy sobie aplikacje / Bartłomiej Janicki.// Wiadomości Historyczne. - 2021, nr 3, s. 17-20
78. Świat stawia na kreatywność / z Zytą Czechowską, nauczycielką w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku, pedagogiem specjalnym, Nauczycielem Roku 2019, rozmawia Jarosław Karpiński.// Głos Nauczycielski. - 2023, nr 16, s. 7
79. Teatr elementem tożsamości szkoły / Małgorzata Nowak.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 3, s. 18-23
80. Teatralizacja jako innowacyjna metoda pedagogiczna / Anna Matecka.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2021/2022, nr 2, s. 105-109
81. Twórczy nauczyciel, kreatywny uczeń, innowacyjna szkoła / Roman Zych.// Kwartalnik Edukacyjny. - 2019, nr 4, s. 30-39
82. Uczyć na miarę naszych czasów : nowe technologie na lekcjach języka obcego w nauczaniu początkowym = Teaching for our Times : new technologies in teaching foreign languages in early school education / Jakub Adamczewski.// Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli. - Vol. 15, nr 1 (2020), s. 79-91
83. W teatrze lalek - propozycja zajęć STEAM-owych w oparciu o lekturę "Zemsta" Aleksandra Fredry / Anna Krusiewicz.// Meritum. - 2022, nr 3, s. 65-68
84. Wasyl Aleksandrowicz Suchomliński - twórca ukraińskiej odmiany "Pedagogiki serca" = Vasyl Aleksandrowicz Suchomliński - creator of the Ukrainian version of the "Pedagogy of the heart" / Tadeusz Aleksander.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2022, nr 1, s. 111-118
85. Wprowadzanie innowacji w programach wychowania przedszkolnego / Aneta Buczkowska.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2016, nr 6, s. 30-31
86. Wykorzystanie autorskiej adaptacji programu move to learn (ruch dla uczenia się) w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym w szkole specjalnej / Marta Wiśniewska.// Szkoła Specjalna. - 2023, nr 4, s. 292-305
87. Zadania domowe warto różnicować / z Wiolettą Krzyżanowską rozmawia Danuta Elsner.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 3, s. 82-85
88. Zarządzanie innowacjami organizacyjnymi w edukacji / Magda Chmiel, Krystyna Korneta.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2019, nr 1, s. 224-234
89. Zmiany w obszarze wczesnej edukacji dziecka. W kolażu teorii i praktyki / Jolanta Andrzejewska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2023, nr 7, s. 3-9
 
 
Lokalizacja:
M – Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz – Czytelnia Ogólna PBW Krosno
CzM - Czytelnia Multimedialna PBW Krosno
BM – Wypożyczalnia Brzozów
JM – Wypożyczalnia Jasło
LM – Wypożyczalnia Lesko
SM – Wypożyczalnia  Sanok
UM – Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne

Autor: Justyna Szopa