Empatia (2017-2024)

Zestawienia bibliograficzne

Wydawnictwa zwarte:
 
1.   ABC empatii, bo wszyscy jesteśmy tacy sami / Wiktor Czepczyński, Żaneta Kupczyk, Katarzyna Muzyka-Jacheć ; ilustracje Paulina Miracka. – Międzychód : ABC-Czepczyński sp. o.o. sp. k, 2012
Sygn.: BM 39116, JM 75110, LM 31398, M 142602, M 143082, UM 28212
 
2.   Bądź sobą : odkryj własną wyjątkowość / Poppy O’Neill ; [przekład: Agata Wróbel]. – Kraków : Lingea, 2021
Sygn.: M 142660
 
3.   Divczinka z gostrim okom / Filipp Tito ; ilustracje Anna Sarvira. – Luxembourg : Publications Office of the European Union, 2023
Sygn.: M 144048
 
4.   Dziewczynka, która miała oczy szeroko otwarte /  Filipp Tito ; ilustracje Anna Sarvira ; tłumaczenie Jacek Środa. – Luksemburg : Urząd Publikacji Unii Europejskiej, 2023                                                                                                   
Sygn.:  M 144047
 
5.   Efekt obserwatora : psychologia odwagi i bezczynności / Catherine A. Sanderson : przełożyła Małgorzata Guzowska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020
Sygn.: M 142089
 
6.   Empatia : 48 ćwiczeń, które nauczą dziecko wyrażać swoje emocje, rozumieć innych oraz dbać o relacje / Hiedi France ; ilustracje; Sarah Rebar ; przekład Anna Sawicka-Chrapkiewicz. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka, 2022
Sygn.: JM 75324
 
7.   Empatia to twoja Supermoc : poznawaj emocje i ucz się języka angielskiego : w wersji dwujęzycznej dla dzieci = Empathy is your superpower / Cori Bussolari ; ilustracje Zach Grzeszkowiak ; tłumaczenie i opracowanie ćwiczeń: Magda Witkowska. – Warszawa : Poltext, 2021
Sygn.: BM 39065, M 142237
 
8.   Empatia zmienia nas, szkołę, świat : scenariusze zajęć Porozumienia bez Przemocy dla nauczycieli / Joanna Berendt, Paulina Orbitowska-Fernandez, Magdalena Sendor. – Warszawa : CoJaNaTo?, 2019
Sygn.: Cz 141939, JM 75186
 
9. Hiperempatia / Anne Landry ; przełożyła Dorota Malina. – Poznań : Filia, 2023                                           
Sygn.: M 143609

10.Jak zapewnić lepszą przyszłość swojemu dziecku : 7 cech, które warto rozwijać / Michele Borba ; [przekład: Ewa Ziembińska]. – Warszawa : Muza, 2022                                                                                 
Sygn.: M 142849

11.Klara i Słońce / Kazuo Ishiguro ; z angielskiego przełożył Andrzej Szulc. – Warszawa : Wydawnictwo Albatros Sp. z o.o., 2022                                                  
Sygn.: M 143319

12.Mosty zamiast murów : o budowaniu porozumienia / [autorzy : Beata Bernatek, Cecylia Hajduk, Agata Olszak-Szymula, Wacław Srebro, Izabela Szczepaniak-Wiecha]. – Tarnów : Fundacja Alegoria, 2021                     
Sygn.: BM 39084, JM 75030, LM 31322, M 142201, UM 28190

13.Na emocjonalnej karuzeli : jak poznać samokrytycyzm, opanować emocje i zaakceptować siebie dzięki technikom uważności i współczucia / Karen Bluth ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne sp. z o.o., 2022                                               
Sygn.: JM 75225, M 142345

14.Opowieści dla dzieci, które chcą być szczęśliwe / Alex Rovire i Francesc Miralles ; zilustrował Albert Asensio ; przełożyła Katarzyna Kozioł-Galvis. – Warszawa : ToTamto, copyright 2023                                                                                                    
Sygn.: M 143544

15.Opowieści o Czujątkach : ćwiczenia z empatii dla dzieci i … dorosłych / Joanna Bogudał-Borkowska. – Kraków : „Impuls”, 2017                                                       
Sygn.: BM 37984, JM 74313, LM 30723, M 138232, UM 27370

16.Pedagog w klasie : scenariusze zajęć na różne okazje. Cz. 2, Nowe scenariusze i karty pracy – do wykorzystania również w pracy zdalnej /       [autorzy: Anna Kiełczewska, Małgorzata Swędrowska, Agnieszka Małkowska-Szkutnik, Grażyna Pazura, Natalia Perek, Katarzyna Topolska]. Warszawa : Wiedza i Praktyka sp. z o.o., copyright 2021                        
Sygn.: BM 39003, Cz 142022, JM 74995, LM 31267, UM 28147

17.Porozumienie bez przemocy : o języku życia / Marshall B. Rosenberg ; przekład Marta Markocka-Pepol, Michał Kłobukowski. – Warszawa : „Czarna Owca”, [2022]                                                                                     
Sygn.: M 142652

18.Przewodnik po emocjach : jak lepiej rozumieć własne uczucia / Anna Cyklińska ; ilustracje Mary Zaleska. – Warszawa : Wydawnictwo WAB, 2022                                                                                        
Sygn.: 143438

19.Rozwój emocjonalny od niemowlęctwa do dorastania : kierunki rozwoju kompetencji emocjonalnych i problemów emocjonalnych / Dale F. Hay ; przekład Mateusz Jastrzębski. – Warszawa : Difin copyright, 2021    
Sygn.: BM 39075, M 142225, M 142334

20.Słucham cię : jak rozmawiać na trudne tematy / Kathryn Mannix ; tłumaczenie Dariusz Rossowski. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2023                                                                   
Sygn.: M 143874

21.Stulecie samotnych : jak odzyskać utracone więzi / Noreena Hertz ; tłumaczenie Patrycja Zarawska. – Warszawa ; Słowne copyright, 2022 Sygn.: M 142875

22.Uczę się rozumieć innych : historyjki mentalistyczne dla dzieci ze spektrum autyzmu / Beata Blok [i in.]. – Gdańsk : „Harmonia”, 2018 Sygn.: Cz 139662

23.Uprzedzenia, wrogość czy harmonia społeczna/ / Maria Jarymowicz, Anna Szuster. – Sopot : Smak Słowa copyright, 2021                             
Sygn.: M 143020

24.Wielka księga wartości : opowiadania o szczerości, tolerancji i innych ważnych sprawach / Teresa Blanch, Anna Gasol ; ilustracje Valenti Gubianas ; przełożyła Maria Szafrańska-Brandt . – Warszawa : Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, 2018                                        Sygn.: BM 38590, M 139423

25.Wychowanie bez wychowania : jak podarować dziecku wolność i wsparcie / Stefania Stahl, Julia Tomuschat ; tłumaczenie Anna Grysińska. – Kraków : Otwarte, 2022                                                               
Sygn.: BM 39258, M 142884

26.Wychowanie do empatii : koncepcje teoretyczna, metody i programy wspierania empatii u dzieci w wieku szkolnym / Maciej Ciechomski. – Kraków : Impuls, 2020                                                                
Sygn.: Cz 141544
                                                                                            
Wydawnictwa ciągłe:
 
1.   8 błędów w okazywaniu empatii / Joanna Chmura. // Coaching. – 2020, nr 1, s. 74-79
2.   Amelia i Kuba, czyli jak zrozumieć drugiego człowieka / Joanna Kostrzewa.// Polonistyka. - 2020, nr 6, s. 49-53
3.   Bezpieczne przywiązanie w relacji dziecko-nauczyciel / Agnieszka Ludorowska.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 1, s. 33-37
4.   "Będziesz kochać bliźniego swego jak siebie samego" : związek samoopiekuńczości z empatią i zachowaniami altruistycznymi / Aleksandra Pilarska, Anna Suchańska.// Przegląd Psychologiczny. - 2022, nr 1, s. 7-24
5.    Co pomaga czuć się lepiej, kiedy jesteśmy razem : scenariusz lekcji dla klas VI-VIII / Anna Klimowicz.// Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 6, s. 78-80
6.   Czuć czy rozumieć / Paul Bloom.// Charaktery. – 2017, nr 5, s. 70-72
7.   Czuję Twój ból / Lydia Denworth.// Świat Nauki. - 2018, nr 4, s. 66-71
8.   Czułość dla świata : o tym, że jesteśmy częścią natury / z Joachimem Bauerem rozmawia Peter Spork ; tłumaczenie Andrzej Lipiński.// Charaktery. - 2022, nr 6, s. 21-25
9.   Czy łatwo jest być wdzięcznym? / Maria Engler.// Remedium. - 2022, nr 7-8, s. 32-33
10.Czym jest przyjaźń? / Elżbieta Trojan.// Świetlica w Szkole. - 2019, nr 3, s. 3-4
11.Dlaczego rozumiemy innych? / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 31-32, s. 18
12.Dobry żart tynfa wart - czyli o tym, gdzie przebiega granica między żartem a wyśmiewaniem / Lidia Ippoldt.// Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 10, s. 40-41
13.Dzień  Dziecka z Psem Plamkiem w agroturystyce : scenariusz zajęć rozwijających empatię wobec zwierząt dla grupy przedszkolnej / Monika Litwinow-Cieślewicz.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 5, s. 45-50
14.Edukacyjny potencjał książek obrazkowych na przykładzie twórczości Iwony Chmielewskiej / Anna Józefowicz.// Kultura i Edukacja. - 2021, nr 1, s. 50-64
15.Efekt Domina. Materiały dla nauczycieli do pracy z uczniami na pierwszym etapie edukacji (w klasach 1-3) : tytuł cyklu: Podróż po świecie wartości / Kinga Kuszak, Anna Brzezińska, Iwona Krysińska, Dorota Kuszyńska.// Życie Szkoły. - 2020, nr 3-4, s. 34-39
16.Empatia / Katarzyna Stachowicz.// Wszechświat. - 2019, z. 7-9, s. 147-154
17.Empatia dla wybranych / Bogdan de Barbaro.// Charaktery. - 2018, nr 12, s. 34-35
18.Empatia i jej granice w pracy socjalnej / Martyna Strembska-Kozieł.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2017, nr 3, s. 20-25
19.Empatia na punkty / Lidia Ippoldt.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 10,  s. 26-27
20.Empatia - ulubienica literatury SF / Anna Łebkowska.// Teksty Drugie. - 2023, nr 4, s. 16-34
21.Empatia w epoce niedoczasu / Tomasz Kozłowski.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 10, s. 29-33
22.Empatia - wrodzona czy wyuczona? / Iwona Karpińska.// Życie Szkoły. - 2021, nr 8, s. 30-33
23.Empatia zamiast pogardy / Tomasz Kozłowski.// Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 3, s. 64-66
24.Empatyczna komunikacja jako źródło wspierania relacji w szkole i budowania autorytetu wychowawcy / Donata Sulikowska, Ewa Tyralik-Kulpa.// Meritum. - 2021, nr 4, s. 21-28
25.Empatyczne ścieżki komunikacji z rodzicami : w jaki sposób formułować komunikaty i przekazywać informacje o uczniu podczas spotkania              i z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych? / Agnieszka Ludorowska.// Głos Pedagogiczny. - 2022, nr 130, s. 69-72
26.Empatyczny chłopiec i asertywna dziewczynka / Anna Jankowska.// Bliżej Przedszkola. - 2019, nr 7-8, s. 14-16
27.Empatyczny lider stawia granice / Marcin Capiga.// Coaching. - 2022,     nr 1, s. 36-39
28.Integracja zespołu klasowego / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz.// Życie Szkoły. - 2020, nr 2, s. 39-43
29.Jak mózg dziecka w wieku przedszkolnym uczy się i doświadcza empatii / Anna Jankowska.// Bliżej Przedszkola. - 2019, nr 3, s. 12-15
30.Jak pachnie przyjaźń / Adam Zemełka.// Charaktery. - 2022, nr 7,          s. 28-32
31.Jak powrócić do samego siebie? : O empatycznej komunikacji ze sobą i innymi / Ewa Kruchowska.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2023, nr 9-10, s. 49-51
32.Jak przystosować bibliotekę dla osób autystycznych / Barbara Sikora.// Nowoczesna Biblioteka 3.0. - 2023, nr 64, s. 15-17
33.Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Życie Szkoły. - 2022, nr 8, s. 19-22
34.Jaki jest "empatyczny lekarz?". Obraz empatii lekarza w opiniach zamieszczonych w portalu znanylekarz.pl / Marta Falkowska.// Poradnik Językowy. - 2021, z. 8, s. 38-53
35.J. K. Rowling pani, która przywróciła ludziom magię: Scenariusz zajęć z cyklu "Oni zmieniają świat"/ Mateusz Rogalski.// Życie Szkoły. - 2024, nr 1, s. 40-45
36.Kanarki na straży, czyli Jakie są mocne strony osób wysoko wrażliwych : o tym, jak świat postrzegają osoby wysoko wrażliwe / z dr Jadzią Jagiellowicz rozmawia Karolina Rogaska.// Charaktery. - 2022, nr 2, s. 32-35
37.Kluczem w dialogu jest empatia : rozmowa z Joanną Faber / Joanna Faber rozm. przepr. Anna Jarmuszkiewicz.// Remedium. - 2018, nr 3, s. 12-14
38.Komunikacja oparta na empatii / z Dorotą Czajkowską rozmawiał Tadeusz Pulcyn.// Świat Problemów. - 2023, nr 7-8, s. 17-20
39.Kształtowanie asertywności i rozwijanie empatii w komunikacji między uczniami : wskazówki do budowania dobrych relacji koleżeńskich / Agnieszka Ludorowska.// Życie Szkoły. - 2022, nr 2-3, s. 29-32
40.Kształtowanie asertywności i rozwijanie empatii w komunikacji między uczniami : wskazówki do budowania dobrych relacji koleżeńskich / Agnieszka Ludorowska. // Głos Pedagogiczny. - grudzień, [nr 12], 2021- styczeń [nr 1] 2022, s. 56-59
41.Kształtowanie asertywności i rozwijanie empatii w komunikacji między uczniami - wskazówki do budowania dobrych relacji koleżeńskich / Agnieszka Ludorowska.// Biologia w Szkole. - 2022, nr 2, s. 28-31
42.Ku empatycznemu rodzicielstwu - wymiary empatii i przywiązania jako predyktory responsywności matek i ojców wobec ich małych dzieci = Empathic parenting - dimensions of empathy and attachment as predictors of the responsiveness of mothers and fathers towards toddlers/infants / Paulina Anikiej (Uniwersytet Gdański. Instytut Psychologii), Maria Kaźmierczak (Uniwersytet Gdański. Instytut Psychologii).// Przegląd Psychologiczny. - T. 62, nr 4 (2019), s. 583-612
43.Lekcja empatii / Anna Satel. // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 2, s. 55
44."Moralne odłączanie się" i empatia świadków dręczenia rówieśniczego / Karolina Walczak-Człapińska.// Szkoła Specjalna. - 2022, nr 3, s. 193-205
45.Nawyki kształtujące empatyczne zachowania u dzieci / Anna Jankowska. // Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 7-8, s. 60-63
46."Nie oceniaj książki po okładce" : porozmawiajmy o tolerancji, czyli akceptacji, szacunku i wyrozumiałości / Milena Jaszczyk.// Poradnik Bibliotekarza. - 2021, nr 6, s. 37-38
47.Nigdy nie wkładaj serca do gipsu! / Roksana Kociołek-Kaszyńska.// Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 10, s. 51-53
48.O mocy przytulania raz jeszcze! : scenariusz zajęć z książką Pawła Wechterowicza "Proszę mnie przytulić" / Maria Gudro-Homicka.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 6, s. 33-36
49.O przyrodzie i dziecięcej empatii / z Małgorzatą Kur rozmawia Monika Ślizowska.// Guliwer. - 2022, nr 1, s. 69-74
50.Odpowiedzialne przywództwo, zwinne zespoły, innowacyjne organizacje / Wiesława Serkowska.// Charaktery. - 2023, sierpień (wydanie specjalne: mindfulness), s. 15-22
51.Odwaga w relacji : klucz do zaufania i bliskości / rozmawiają Joanna Chmura i Marcin Capiga.// Charaktery. - 2023, nr 9-10, s. 14-18
52.Osoba autystyczna jako czytelnik - praktyczne wskazówki dla pracowników biblioteki / Barbara Sikora.// Nowoczesna Biblioteka 3.0. - 2023, nr 71, s. 10-12
53.Osoby wysoko wrażliwe wśród nas / Paweł Borowiecki.// Remedium. - 2021, nr 1, s. 11-13
54.Pies Plamek rozpoczyna przygodę w przedszkolu! : pierwsze zajęcia rozwijające empatię wobec zwierząt ze scenariuszem zajęć / Monika Litwinow-Cieślewicz.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 7, s. 43-48
55.Pies Plamek w przedszkolu i niezwykły świat psów pracujących - rozwijanie szacunku wobec czworonożnych asystentów w różnych ludzkich zawodach / Monika Litwinow-Cieślewicz.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 7, s. 43-48
56.Pies Plamek w przedszkolu na zawodach, czyli rozwijania empatii ciąg dalszy / Monika Litwinow-Cieślewicz.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 1, s. 33-37
57.Pies Plamek w świecie emocji : rozwijanie empatii wobec zwierząt jako istot emocjonalnych / Maria Gudro-Homicka.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 3, s. 36-42
58.Plamek i różnorodne psie rasy - rozwijanie empatii wobec zwierząt / Monika Litwinow-Cieślewicz.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 4, s. 42-47
59.Po pierwsze empatia / Grażyna Wolszczak, Barbara Giża, Cezary Harasimowicz.// Meritum. - 2021, nr 4, s. 83-86
60.Pokochaj siebie i swoją niesprawność! : samoakceptacja, tolerancja i pokonywanie barier / Dorota Gasińska.// Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 10, s. 36-37
61.Ponadczasowe wartości w książce Ronja, córka zbójnika / Maria Engler.// Remedium. - 2021, nr 11, s. 24-25
62.Porozumienie Bez Przemocy - jak je wykorzystywać w trudnych rozmowach z dziećmi? / Magdalena Lange-Rachwał.// Życie Szkoły. - 2021, nr 5, s. 10-14
63.Postaw się na moim miejscu! / Joanna Szymczak-Ryczel.// Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 10, s. 14-15
64.Praktyczne ćwiczenia w rozwijaniu empatii / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Życie Szkoły. - 2020, nr 1, s. 9-13
65.Prawnoczłowiecze aspekty funkcjonowania osób transpłciowych we współczesnym świecie = Human rights aspects of transgender people functioning in the contemporary world / Magdalena Joanna Leżucha, Karolina Czerwiec.// Kultura i Edukacja. - 2022, nr 1, s. 60-85
66.Problem adaptacyjnej wartości empatii w kontekście jej związków z poziomem organizacji osobowości / Aleksandra Pilarska, Anna Suchańska.// Psychologia Społeczna. - 2017, nr 2, s. 166-174
67.Problemy z empatią / Łukasz Kwiatek.// Znak. - 2019, nr 11, s. 64-71
68.Program zajęć biblioterapeutycznych "Przyjaciele żyrafy". Problem: Porozumiewanie się bez przemocy, czyli o empatii / Justyna Głomb.// Biblioterapeuta. - 2021, nr 2, s. 18-47
69.Proszę, odnoś się do mnie z szacunkiem : konspekt zajęć / Maria Gudro-Homicka.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 5, s. 54-56
70.Przemoc w szkole : w jaki sposób interweniować i zapobiegać obojętności wobec krzywdzenia / Sylwia Kita.// Niebieska Linia. - 2023, nr 2, s. 30-32
71.Przygody z emocjami / Kamila Olga Stępień-Rejszel, Anna Rampalska.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 2, s. 43-47
72.Rola empatii w działaniach resocjalizacyjnych personelu wobec nieletnich umieszczonych w instytucjach korekcyjnych / Piotr Chomczyński.// Studia Socjologiczne. - 2017, nr 1, s. 253-276
73.Self-care : jak nauczyć się dawać sobie, a dzięki temu także innym? / Marta Młyńska.// Polonistyka. - 2023, nr 1, s. 32-35
74.Stając się zwierciadłami dla siebie : czy empatia jest uwarunkowana biologicznie? / Kamila Jankowiak-Siuda.// Charaktery. - 2020, nr 8, s. 32-37
75.Sztuka komunikacji, która buduje relację / Bartek Jaślikowski.// Charaktery. - 2020-2021, nr 12-1, s. 105-107
76.Weź życie w swoje ręce! : motywacja do osiągania celów życiowych / Dorota Gasińska.// Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 10, s. 34-35
77.Widziane z różnych perspektyw / z uczniami polskimi i ukraińskimi rozmawia Monika Morel, komentują Katarzyna Gromek-Kulasza i Alina Karaśkiwicz.// Meritum. - 2022, nr 1, s. 31-36
78.Wokół integracji : nauka tolerancji i akceptacji w szkole / Agata Semeniuk.// Życie Szkoły. - 2020, nr 2, s. 34-38
79.Współczucie innym i ...sobie / Julia E. Wahl.// Charaktery. - 2020, nr 2, s. 14-21
80.Wyobraźnia, kreacja, uwaga : czytanie poezji w szkole ponadpodstawowej jako ćwiczenie empatii - w stronę nowej pedagogiki / Bartosz Suwiński.// Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2021/2022, nr 2, s. 51-59
81.Z empatią w czasie zarazy / Joanna Bogudał-Borkowska.// Świat Problemów. - 2021, nr 10, s. 14-17
82.Z empatią za pan brat / Joanna Bogudał-Borkowska.// Niebieska Linia. - 2017, nr 4, s. 18-21
83.Zatrzymaj się i po prostu bądź / Marta Włodarczyk.// Remedium. - 2022, nr 1, s. 2-3
84.Znaczenie relacji w procesie pomagania osobom chorym na schizofrenię / Maryla Malewicza-Sawicka, Anna Więcek-Durańska.// Praca Socjalna. – 2021, nr 6, s. 67-88
 
 
 
Lokalizacja:
M – Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz – Czytelnia Ogólna PBW Krosno
CzM - Czytelnia Multimedialna PBW Krosno
BM – Wypożyczalnia Brzozów
JM – Wypożyczalnia Jasło
LM – Wypożyczalnia Lesko
SM – Wypożyczalnia  Sanok
UM – Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne

Autor: Marek Hejnowicz