1. Alchemia emocji : w jaki sposób nasz umysł może uzdrawiać nasz serce / Tara Bennett-Goleman. - Warszawa : "Zielone Drzewo", 2019
Sygn.: M 140028
2. Bajki, które uczą, jak być szczęśliwym / Ibarrola Begoña, Jesus Gaban. - Warszawa : Finebooks - Grupa Wydaw. Adamantan, 2018
Sygn.: BM 38478, M 139788
3. Bajki terapeutyczne / Maciejka Mazan. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2017
Sygn.: BM 38010, JM 74030, LM 30710, SM 54197, Cz 138442
4. Emocje i nastrój : jak je zrozumieć i kształtować / Daniel Jerzy Żyżniewski. - Warszawa : Wydawnictwo Zwierciadło, 2019
Sygn.: BM 38690, LM 31111
5. Inteligencja emocjonalna w działaniu : jak korzystać z inteligencji emocjonalnej na co dzień / Justin Bariso. - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2020
Sygn.: M 140998, BM 38800
6. Inteligencja emocjonalna w praktyce / Daniel Goleman. - Poznań : "Media Rodzina", 2016
Sygn.: UM 27573
7. Jak powstają emocje : sekretne życie mózgu / Feldman Barrett Lisa. - Warszawa : "CeDeWu", 2018
Sygn.: BM 38480, M 139908
8. Jedzenie pod wpływem emocji / Kamila Czepczor, Anna Brytek-Matera. - Warszawa : "Difin" 2017
Sygn.: M 138451
9. Masz moc! : poradnik zmieniania świata / Caroline Paul. - Poznań : "Papilon", 2019
Sygn.: M 140463
10. Metody badania emocji i motywacji. - Warszawa : "Difin", 2018
Sygn.: BM 38481, JM 74315, M 139733
11. Między nami, między słowami : rozpoznawanie i nazywanie relacji międzyludzkich oraz emocji / Renata Małek. - Gdańsk : "Harmonia", 2018
Sygn.: M 139734
12. Pedagogika serca : wychowanie emocjonalne w XXI wieku / Maria Łopatkowa. - Warszawa : "Difin", 2016
Sygn.: M 137833
13. Self-reg : opowieści dla dzieci o tym, jak działać gdy emocje biorą górę / Agnieszka Stążka-Gawrysiak . - Kraków : "Znak Emotikon", 2019
Sygn.: M 140269, M 140788
14. Święty spokój : instrukcja obsługi emocji / Jarosław Gibas. - Gliwice : "Helion" 2018
Sygn.: JM 74446
15. Terapia skoncentrowana na emocjach / Leslie S. Greenberg, Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : "Harmonia", 2015
Sygn.: M 136889, UM 27100
16. Trudny czas dojrzewania : jak pomóc nastolatkom radzić sobie z emocjami, osiągać cele i budować więzi, stosując terapię akceptacji i zaangażowania oraz psychologię pozytywną / Louise L. Hay, Joseph Ciarrochi . - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019
Sygn.: M 140614
17. Tomcio rozwiązuje problemy : trudne emocje / Anna Kańciurzewska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
Sygn.: BM 38435
18. Wielka księga emocji / Esteve Pujol i Pons, Alzina Rafael Bisquerra . - Kielce : "Jedność", 2017
Sygn.: BM 38458, JM 74410, M 139658, SM 54473, UM 27632
19. Włącz emocje : opowiadania socjoterapeutyczne / Anna Busz . - Gdańsk : Harmonia, 2017
Sygn.: BM 38194, M 139151, SM 54441, UM 27509
20. Zrozumieć emocje : perspektywy poznawcze i psychospołeczne / Paula M. Niedenthal,
Silvia Krauth-Gruber, Francois Ric. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej, 2016
Sygn.: M 137670
Wydawnictwa Ciągłe
1. ABC negatywnych emocji / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Życie Szkoły. - 2016, nr 4, s. 28-32
2. Ach, te emocje! : scenariusz zajęć biblioterapeutycznych / Lidia Ippoldt.// Biblioteka w Szkole. - 2017, nr 3, s. 29
3. Aktywności muzyczne a rozwój języka emocji dziecka / Natalia Kłysz-Sokalska.// Życie Szkoły. - 2020, nr 1, s. 39-43
4. Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej / Sylwia Wierzchowska.// Serwis
Informacyjny Uzależnienia. - 2019, nr 3, s. 7-12
5. Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej / Tadeusz Pulcyn.// Świat Problemów. - 2020, nr 1, s. 11-13
6. Asertywnie z emocjami / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2018, nr 23, s. 15
7. Bez emocji - kim są osoby z syndromem aleksytymii? / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Biologia w Szkole. - 2019, nr 1, s. 33-36
8. Bez emocji - kim są osoby z syndromem aleksytymii? / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 12, s. 59-61
9. Co to znaczy radzić sobie z emocjami? / Mieczysław Wojciechowski.// Remedium. - 2016, nr 4, s. 13-15
10. Czas na emocje / Mieczysław Wojciechowski.// Remedium. - 2015, nr 12, s. 13-14
11. Ćwiczenia i zabawy dla dzieci zahamowanych społecznie i emocjonalnie / Karolina Van Laere.// Remedium. - 2015, nr 5, s. 11-12
12. "Dlaczego on jest taki niedojrzały?", czyli o emocjonalności przedszkolaków w praktyce / Anna Kałuba-Korczak.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 3, s. 4-9
13. Dojrzałość emocjonalno-społeczna sześciolatka a wymagania szkolne / Sławomira Załęska.// Bliżej Przedszkola. - 2016, nr 6, s. 12-15
14. Dom jako miejsce emocjonalne / Małgorzata Kubacka.// Kultura i Społeczeństwo. - 2018, nr 3, s. 191-208
15. Dziecięce obserwacje emocjonalnych zmagań bohaterów z ekranu / Katarzyna Sadowska.// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 2, s. 67-76
16. Emocje dzieci w sytuacji kryzysu epidemiologicznego : bajkoterapia w odpowiedzi na strach przed wirusem / Monika Litwinow.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 4-5, s. 24-28
17. Emocje i styl przywiązania / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2020, nr 5, s. 16
18. Emocje - nasi cisi sprzymierzeńcy / Anna Naruszewicz.// Niebieska Linia. - 2020, nr 4, s. 14-16
19. Emocje pod kontrolą : jak wspierać emocjonalny rozwój młodzieży / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2016, nr 17, s. 8
20. Emocje po prostu są - scenariusz zajęć edukacyjnych / Elżbieta Kasprzyszak.// Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 10, s. 11-15
21.Emocje w czasie pandemii / Ewa Poradowska.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 7,
s. 31-32
22. Emocje w edukacji : indyjski przepis na harmonijny rozwój / Joanna Obuchowska.// Życie
Szkoły. - 2019, nr 3, s. 31-34
23. Emocje w odbiorze literatury-perspektywy kognitywistce / Magdalena Rembowska
Płuciennik.// Ruch Literacki. - 2015, nr 6, s. 563-575
24. Emocje w szkole, czyli intelekt to nie wszystko : dlaczego edukacja psychospołeczna
uczniów jest ważna? / Marek Smulczyk, Maciej Jakubowski.// Głos Nauczycielski. -
2016, nr 14, s. 10-11
25. Emocje w wychowaniu muzycznym ucznia / Natalia Kłysz-Sokalska.// Nauczanie Po-
czątkowe. - 2016/2017, nr 2, s. 25-41
26. Emocje w życiu, emocje pod jednym dachem / Małgorzata Łuba.// Remedium. -
2020, nr 7-8, s. 18-21
27. Emocjonalna mądrość / Tomasz Garstka.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 16, s. 16
28. Emocjonalne abecadło : o znaczeniu funkcjonowania emocjonalnego i społecznego
dziecka dla dobrego startu w szkole / Agnieszka Wentrych.// Bliżej Przedszkola. - 2019, nr 6, s. 24-27
29 "Emocjonalny zawrót głowy" : zajęcia z elementami biblioterapii / Ewa Bońdos.// Biblioteka
w Szkole. - 2017, nr 10, dod. Biblioterapia w Szkole, s. 18-19
30. Emotikony i emoji jako forma komunikacji i wyrażania uczuć w wiadomościach tekstowych
/ Izabela Zaradna.// Meritum. - 2019, nr 3, s. 67-74
31. Gimnastyka mózgu :Jak radzić sobie z emocjami : zabawy i ćwiczenia dla dzieci / Karolina Van Laere.// Remedium. - 2015, nr 3, s. 18-19
32. Jak radzić sobie z trudnymi emocjami? Scenariusz zajęć terapeutycznych dla dzieci w wieku 6 lat / Justyna Lis.// Nauczanie Początkowe. - 2015/2016, nr 3, s. 87-91
33. Jak wspierać rozwój emocjonalny dziecka? : bibliografia w wyborze / Elżbieta Trojan.//
Wychowawca. - 2015, nr 1, s. 34
34. Jak z emocji czerpać moc / Dorota Szczygieł.// Charaktery. - 2017, nr 4, s. 18-25
35. Janusza Korczaka językowa gra z odbiorcą w racje i emocje - spotkanie dwóch perspektyw
/ Małgorzata Dagiel. - 2019.// Problemy Wczesnej Edukacji. - 2019, nr 3, s. 111-121
36. Jedzenie emocjonalne czyli jak emocje wpływają na zachowania żywieniowe / Anna
Brytek-Mstera.// Charaktery. - 2020, nr 6-7, s. 52-56
37. Kiedy emocje kłócą się z rozsądkiem. Zachowania korzystne dla gatunku, budzące zastrzeżenia moralne. Cz. 1. Eugenika / Jerzy Vetulani.// Wszechświat. - 2016, nr 1-3, s. 42-50
38. Kontrolować emocje?! / Tomasz Garstka.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 14, s. 16
39. Moje uczucia i emocje : program biblioterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym
/ Małgorzata Aneta Szkarłat.// Biblioterapeuta. - 2018, nr 3, s. 31-47
40. Mroczne emocje artystki / Joanna Ruszczyk.// Twórczość. - 2020, nr 6, s. 140-143
41. Namiętności, uczucia czy emocje? : trzy tradycje myślenia o afektach i trzy doktryny
afektów w polityce / Karolina Wigura.// Kultura i Społeczeństwo. - 2017, nr 4, s. 3-25
42. Nasze uczucia i emocje : konspekt lekcji wychowawczej w klasie VI szkoły podstawowej / Renata Kania.// Wychowawca. - 2015, nr 6, s. 30-31
43. Nie ma dobrych czy złych emocji - one po prostu są / Anna Meslin.// Życie Szkoły. -
2018, nr 12, s. 2-5
44. Nie takie złe - te negatywne emocje / Elżbieta Kalinowska.// Świat Problemów. - 2018,
nr 12, s. 27-29
45. O czym mówią emocje / Mieczysław Wojciechowski.// Remedium. - 2017, nr 2, s. 26-
28
46. O emocjach bez zbędnych emocji / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 3, s. 4-7
47. Obawy o emocje w historii / Barbara H. Rosenwein.// Teksty Drugie. - 2015, nr 1, s. 358-391
48. Odmieńcze uczucia / Sara Ahmed ; tł. Sławomir Królak.// Dialog. - 2018, nr 10, s. 51-
75
49. Okiełznać emocje : koń-trener w pracy z osobami doświadczającymi przemocy /
Karlina Czarnecka.// Niebieska Linia. - 2018, nr 4, s. 17-20
50. Opanuj emocje : trening uważności - tego warto uczyć / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2015 nr 44, s. 12
51. "Poznać i zrozumieć emocje" - jak oswoić trudne emocje zamiast je tłumić / Eryk Ołtarzewski.// Życie Szkoły. - 2018, nr 12, s. 6-10
52. Poznawczo-emocjonalne predykatory agresywności relacyjnej : rola zdolności rozumienia emocji, afektywnych reakcji empatycznych i wrogości. Doniesienie wstępne / Marcin Moroń.// Psychologia Społeczna. - T. 10, nr 1 (2015), s. 36-54
53. Pozytywne emocje poprawiają myślenie : znaczenie genezy emocji i trudności zadania dla sprawności wnioskowania sylogistycznego / Kamil Imbir.// Przegląd Psychologiczny. - 2015, nr 2, s. 231-246
54. Praca z dzieckiem labilnym emocjonalnie / Anna Kałuba-Korczak.// Głos Pedagogiczny. - 2015, nr 12, s. 49-51
55. Praca z emocjami rodzica / Karolina Oleksa.// Życie Szkoły. - 2016, nr 6, s. 18-22
56. Przestrzenność emocji a pojęcie obrazu. Przymiarki socjologiczne / Bogna Dowgiałło.//
Przegląd Humanistyczny. - 2017, nr 3, s. 107-118
57. Psychografia, emocje społeczne i nowe formy komunikacji politycznej / Marcin Galent.// Zeszyty Prasoznawcze. - 2017, nr 2, s. 265-281
58. Radzenie sobie z emocjami / Ewa Poradowska.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 7, s. 34
59. Rola empatii w działaniach resocjalizacyjnych personelu wobec nieletnich umieszczonych w instytucjach korekcyjnych / Piotr Chomczyński.// Studia Socjologiczne. - 2017,
nr 1, s. 253-276
60. Rola wychowawcy w rozwoju społeczno-emocjonalnym przedszkolaka / Magdalena Kosak.// Bliżej Przedszkola. - 2019, nr 6, s. 28-29
61. Skąd się biorą emocje? / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2016, nr 6, s. 16
62. Sposób na emocje : dziecko niespokojne - dlaczego upomnienie: "Uspokój
się", nie działa? / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 2, s. 14
63. Stawiajmy na emocje / Julian Piotr Sawiński.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 7, s. 52-54
64. Strategie pracy nad regulacją emocji u DDA na przykładzie osobowości borderline /
Jolanta Hojda.// Świat Problemów. - 2019, nr 10, s. 7-9
65. Tożsamość, wartości i emocje... / Danuta Sroka.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 7-8,
s. 58-61
66. Tożsamość a regulacja emocji i wsparcie społeczne w okresie adolescencji / Dominika
Szymańska.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2016, nr 1, s. 139-155
67. Uczeń edukacji wczesnoszkolnej w świecie trudnych emocji / Anna Schmidt.// Nauczanie
Początkowe. - 2016/2017, nr 2, s. 57-66
68. Uczeń wycofany emocjonalnie : jak mu pomóc? / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 3, s. 42-44
69. Uczymy się rozumieć swoje emocje / Grażyna Rura.// Nauczanie Początkowe. –
2016/2017, nr 2, s. 77-85
70. Utrzymać emocje pod kontrolą / Dorota Szczygieł.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 7,
s.28-30
71. Uwaga na trudne emocje : pozory mylą - o małych terrorystach i manipulatorach /
Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2018, nr 20, s. 12
72. Wielopostaciowość emocji : główne problemy / Tomasz Maruszewski.// Przegląd Pschologiczny. - T. 59, nr 2 (2016), s. 127-140
73. Wpływ kontekstu na rozpoznawanie mimicznych ekspresji negatywnych emocji a płeć /
Katarzyna Jabłońska, Monika Wróbel.// Psychologia Społeczna. - 2016, nr 2, s. 160-169
74. Wpływ relacji z osobami znaczącymi na emocjonalność dziecka osieroconego / Dominika Sznajder.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 9, s. 35-42
75. Wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Kinga Sochacka,
Karolina Van Leare.// Remedium. - 2015, nr 4, wkł. "Na uzależnienia behawioralne"
s. 1-6
76. Wykolejone emocje / Adam Workowski.// Znak. - 2016, nr 5, s. 66-73
77. Wyzwania związane ze stylem przywiązania / Katarzyna Kwiatkowska.// Remedium. -
2016, nr 12, s. 14-15
78. Z emocjami za pan brat / Małgorzata Łuba.// Polonistyka. - 2015, nr 2, s. 21-23
79. Zadbać o emocje dziecka w zabawie. Metody polegające na odgrywaniu ról / Aleksandra
Kubala-Kulpińska.// Życie Szkoły. - 2020, nr 5, s. 4-8
80. Zadbać o stabilność emocjonalną... / Małgorzata Łuba.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr
11, s. 47-50, 28-35
81. Zakazane emocje / Aneta Paszkiewicz.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2017,
nr 3, s. 12-19
82. Zamki nie bardzo wesołe - co robić z negatywnymi emocjami? : scenariusz zajęć dla
pięciolatków według koncepcji Froebla / Ewelina Ścibak.// Bliżej Przedszkola. - 2016,
nr 5, s. 14-15
83. Zarażeni emocjami / Ulrich Schnabel ; rozm. przepr. Daria Grabda.// Charaktery. -
2017, nr 9, s. 28-30
84. Zmieniając wyobrażenia, zmieniamy złe emocje / Tomasz Mazur.// Charaktery. - 2018,
nr 9, s. 62-64
Artykuły w wydawnictwach zwartych
1. Funkcjonowanie emocjonalne dzieci ze spektrum autyzmu / Agnieszka Słopień, Aneta Wojciechowska.// W: Emocje dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu. - Kraków : "Impuls", 2017. - S. 237-249
Sygn.: BM 38165, JM 74349, LM 30735, M 138702, SM 54432, UM 27653
2. Parentyfikacja i jej rola w genezie zaburzeń obrazu własnego ciała w przebiegu anoreksji u dzieci i młodzieży / Dorota Ryżanowska, Anna Siwiec.// W: Emocje dzieci i młodzieży
z trudnościami w rozwoju i zachowaniu. - Kraków : "Impuls", 2017. - S. 95-106, bibliogr.
Sygn.: BM 38165, JM 74349, LM 30735, M 138702, SM 54432, UM 27653
3. Rozwój emocji i przywiązania dzieci ze spektrum autyzmu w kontaktach z bliskimi / Barbara Winczura.// W: Emocje dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu. - Kraków : "Impuls", 2017. - S. 251-268
Sygn.: BM 38165, JM 74349, LM 30735, M 138702, SM 54432, UM 27653
4. Zaburzenia emocjonalne u dzieci po traumie molestowania seksualnego / Anna Gulczyńska.// W: Emocje dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu. - Kraków : "Impuls", 2017. - S. 81-94
Sygn.: BM 38165, JM 74349, LM 30735, M 138702, SM 54432, UM 27653
Lokalizacja:
M - Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz - Czytelnia Ogólna PBW Krosno
CzM -Czytelnia Multimedialna PBW Krosno
BM - Wypożyczalnia Brzozów
JM - Wypożyczalnia Jasło
SM - Wypożyczalnia Sanok
LM - Wypożyczalnia Lesko
UM - Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne