Autyzm (2021-2023)

Zestawienia bibliograficzne

Wydawnictwa zwarte:

1.   Akademia arteterapii - od praktyków dla praktyków : podręcznik arteterapii wraz ze scenariuszami zajęć / Anna Sikorska, Katarzyna Góralczyk, Monika Ostrowska-Cichy, Anna Wangin Dmyterko. - Warszawa : Difin, 2022 
Sygn.: M 142703, JM 75181
 
2.   Autentyczna w spektrum / [tekst:] Ewa Furgał ; [ilustracje: Sabina Twardowska]. -  Warszawa : Buchmann, 2023
Sygn.: M 143594
 
3.   Autyzm bez maski : nieznane oblicza neuroróżnorodności / Devon Price ; tłumaczenie: Marek Stankiewicz. - Warszawa : Linia sp. z o.o., 2023
Sygn.: M 143883, LM 31503
 
4.   Autyzm : bliski daleki świat / Monika Szubrycht. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2022
Sygn.: M 142536
 
5.   Autyzm : ćwiczenia dla dzieci : 50 zadań wzmacniających pewność siebie i kształtujących umiejętność komunikacji / Puja Trivedi Parikh : przekład Juliusz Okuniewski ; ilustracje Sean Sims. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022
Sygn.: M 142535, JM 75149, UM 28558
 
6.   Autyzm : historia geniuszu natury i różnorodności neurologicznej / Steve Silberman ; przełożył Bartłomiej Kotlarski. - Białystok : Wydawnictwo Kobiece, 2021
Sygn.: M 141937, JM 74997
 
7.   Autyzm i dieta : co jako rodzic powinieneś wiedzieć / Dr. med. Justyna Jessa. - Gliwice : Septem, copyright 2021
Sygn.: M 141800, JM 74954
 
8.   Autyzm : przewodnik : 9 postaw wspierających rozwój dzieci w spektrum / Temple Grandin, Debra Moore ; tłumaczenie Agnieszka Liszka-Drążkiewicz. - Kraków : Copernicus Center Press, 2022
Sygn.: M 143206, BM 39222, JM 75134, LM 31409
 
9.   Autyzm u dzieci : wiedza kliniczna / redakcja naukowa Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Justyna Paprocka. - Warszawa : PZWL, 2022
Sygn.: M 143205, UM 28506
 
10.Autyzm u dzieci : wiedza kliniczna / redakcja naukowa Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Justyna Paprocka. – Warszawa : PZWL, 2023
Sygn.: BM 39221, JM 75133, LM 31408
 
11.Bardzo proste karty pracy dla osób ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym /  Dorota Malecha ; ilustracje Barbara Michno. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022
Sygn.: UM 28596
 
12.Budowanie komunikacji i samodzielności u dzieci w spektrum autyzmu : strategie postępowania w przypadku języka minimalnego, echolalii i nietypowych zachowań / Elizabeth Ives Field ; przekład: Agnieszka Kasprzyk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023
Sygn.: M 143765, LM 31446
 
13.Buduję poczucie własnej wartości : karty pracy dla dzieci i młodzieży z niską samooceną oraz ze spektrum autyzmu / Agnieszka Kolanko. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022
Sygn.: M 142767
 
14.Co kryje zachowanie? : jak nauka o mózgu oraz współczucie pomagają zrozumieć i rozwiązać trudności behawioralne dzieci / Mona Delahooke ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021
Sygn.: M 142080
 
15.Co teraz powiedzieć ? : spektrum autyzmu a skuteczna komunikacja w życiu, pracy i miłości / Sarah Nannery, Larry Nannery ; przekład: Adam Poznański. - Kraków : eSPe, 2022
Sygn.: M 142495
 
16.Czytam w myślach : ćwiczenia uczące przyjmowania perspektywy drugiej osoby / Dominika Krupa. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia - Wydawnictwo Harmonia, 2022
Sygn.: M 14771
 
17.Dialogi komiksowe : ilustrowane rozmowy dla uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Carol Gray ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2021
Sygn.: M 141816
 
18.Droga ku dorosłości : przygotowanie do życia dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera / Jed Baker ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021
Sygn.: M 142019
 
19.Dzieciaki, muzyka i spektrum autyzmu : jak wykorzystać terapeutyczną moc dźwięków / Dorita S. Berger ; tłumaczenie Aga Rewilak. - Kraków : Wydawictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2023
Sygn.: UM 28601
 
20.Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu : nastaw się na sukces / Wendela Whitcomb Marsh, Siobhan Marsh ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Harmonia Universalis, 2022
Sygn.: M 142929, BM 39241
 
21.Jak mówić o niepełnosprawności? : niepełnosprawność ruchowa, zespół Downa, autyzm, niedosłuch, głuchota, epilepsja, niepełnosprawność narządu wzroku : wskazówki do rozmowy, propozycje zabaw, zajęć i ćwiczeń w przedszkolu i szkole podstawowej (klasy I-III) /  Julia Borkowska. - Zgorzelec : Kapelusz z Kwiatami - Wydawnictwo Edukacyjne, 2021
Sygn.: Cz 142291
 
22.Jak sobie radzić z napadami złości i załamaniem nerwowym/psychicznym u dzieci z autyzmem : przewodnik dla rodziców i opiekunów / Jenna Ward-Hawkes, Melissa Rodi ; [tłumaczenie Katarzyna Kmieć-Krzemniak]. - Otwock : Fraszka Edukacyjna, 2021
Sygn.: M 142402
 
23.Karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 1 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021
Sygn.: Cz 142280
 
24.Karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 2 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021
Sygn.: Cz 142281
 
25.Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu : praktyczne porady dla rodziców / Christopher Lynch ; przekład: Agnieszka Kasprzyk. -  Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2021
Sygn.: M 141637, UM 28509
 
26.Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. T. 2 Diagnozowanie i terapia zaburzeń mowy / redakcja naukowa Aneta Domagała, Urszula Mirecka. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021
Sygn.: M 142271, M 143023, Cz 142788, LM 31473
 
27.Moje dziecko z autyzmem : niezwykła podróż / Leigh Merryday Porch ; przełożyła: Joanna Bilmin-Odrowąż. - Kraków : MANDO, 2022
Sygn.: M 143414
 
28.Nastolatki na krawędzi : czego nie wiecie o problemach swoich córek / rozmawiają Krystyna Romanowska, Agnieszka Dąbrowska, Marta Niedźwiedzka. - Warszawa : MUZA SA, 2023
Sygn.: M 143333, BM 39246, JM 75287, LM 31475
 
29.Niezbędnik dziewczyny ze spektrum : poradnik dorastania dla fantastycznych i autystycznych / Siena Castellon ; przedmowa: Temple Grandin ; ilustracje: Rebecca Burgess ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022
Sygn.: M 143423, BM 39247
 
30.Nigdy nie będziesz szło samo / Anouk Herman. - Warszawa : Wydawnictwo WAB, 2023
Sygn.: M 143424
 
31.Ocena rozwoju intelektualnego dzieci z wybranymi zaburzeniami neurorozwojowymi : podręcznik dla studentów i praktyków / Małgorzata Kostka-Szymańska, Grażyna Krasowicz-Kupis. -  Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2022
Sygn.: M 143245
 
32.Pokonać dziecięce ograniczenia : jak obudzić mózg dziecka ze specjalnymi potrzebami i odmienić jego życie? : Metoda Anat Baniel / Anat Baniel ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021
Sygn.: M 142045, BM 39228, JM 75021
 
33.Poszukiwacze wzorów : autyzm a ludzka wynalazczość / Simon Baron-Cohen ; przekład: Agnieszka Nowak-Młynikowska. - Sopot : Smak Słowa,  2021
Sygn.: LM 31478
 
34.Poznaję emocje : karty pracy doskonalące umiejętności rozpoznawania emocji i radzenia sobie z nimi / Agnieszka Kolanko. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022
Sygn.: M 142800
 
35.Psychomotoryka w rozpoznawaniu stanów ze spektrum autyzmu u dzieci / Joanna Kruk-Lasocka. - Kraków : Impuls, 2021
Sygn.: M 141542
 
36.Radzę sobie z przemocą w szkole i internecie : karty pracy dla dzieci i młodzieży w wieku 9-16 lat, w tym uczniów ze spektrum autyzmu / Agnieszka Kolanko. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022
Sygn.: M 143444, JM 75161
 
37.Rozmowa jest jak pociąg : wizualne podejście do rozmowy dla dzieci ze spektrum autyzmu / Joel Shaul ; przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022
Sygn.: M 142655
 
38.Rozmowy w zielonej strefie : ćwiczenia dla dzieci ze spektrum autyzmu / Joel Shaul ; przekład: Olga Awramiuk. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia,  2022
Sygn.: M 142580
 
39.Rozwój dziecka z autyzmem : 90 ćwiczeń, które pomogą twojemu dziecku rozwinąć potrzebne umiejętności i w pełni wykorzystać własny potencjał /  Katie Cook ; ilustracje: Cleonique Hilsaca ; przekład: Sylwia Pikiel. - Sopot : GWP,  2022
Sygn.: M 142581
 
40.Samodzielne życie z autyzmem / Wendela Whitcomb Marsh ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021
Sygn.: M 141655, LM 31237, BM 38946
 
41.Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie ! : przewodnik dla rodziców, którzy chcą pomóc dziecku zamienić dźwięki i słowa w proste rozmowy / Kate C. Wilde ; przedmowa: Samahria Lyte Kaufman ; przekład Emilia Skowrońska. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2021
Sygn.: M 142289, BM 39067, JM 75023, LM 31313, UM 28193
 
42.Terapia behawioralna dzieci z autyzmem : teoria, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania /  Monika Suchowierska, Paweł Ostaszewski, Przemysław Bąbel. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2021
Sygn.: M 142880
 
43.Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole : karty pracy. Część 1 / Anna Radwańska, Aleksandra Sobolewska-Kędzior. - Warszawa :  Difin, 2021
Sygn.: M 143467
 
44.Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole : karty pracy. Część 2 / Anna Radwańska, Aleksandra Sobolewska-Kędzior. - Warszawa : Difin, 2021
Sygn.: M 143468
 
45.Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole : karty pracy. Część 3 / Anna Radwańska, Aleksandra Sobolewska-Kędzior. - Warszawa : Difin, 2021
Sygn.: M 143469
 
46.Trenuję umiejętności komunikacyjne : karty pracy do rewalidacji i terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : 8-17 lat / Agnieszka Kolanko ; ilustracje Dorota Duda. -  Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023
Sygn.: UM 28613
 
47.Uczeń w spektrum autyzmu : aspekty prawne i praktyczne / [autorzy: Marzenna Czarnocka, Natalia Perek, Sofiya Revkovych]. - Warszawa : Wiedza i Praktyka sp. z o.o., 2022
Sygn.: Cz 143257
 
48.W stronę samodzielności : materiały do oceny i nauczania czynności samoobsługowych u osób z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną lub niepełnosprawnością złożoną / Marco Pontis ; przekład: Andrzej Szewczyk. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022
Sygn.: M 143367
 
49.Wielka domowa apteczka psychologiczna : 200 plansz terapeutycznych + materiały online : CBT toolbox / Lisa Phifer, Amanda Crowder, Tracy Elsenraat, Robert Hull ; [translation by Anna Kmiecik]. -  Olsztyn : Levyz Books, 2021
Sygn.: M 142430
 
50.Wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczyk. - Warszawa : Difin, 2023
Sygn.: M 143261, BM 39369, JM 75306, UM 28545
 
51.Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną : poradnik dla rodziców i terapeutów / Marta Wiśniewska. - Kraków : Impuls, 2021
Sygn.: M 142051
 
52.Zabawa i interakcje społeczne w autyzmie : 100 pomysłów na wspomaganie rozwoju intersubiektywności / Cesarina Xaiz, Enrico Micheli ; przekład: Andrzej Szewczyk. -  Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia , 2022
Sygn.: M 143054, JM 75144
 
 
Wydawnictwa ciągłe:
 
1.   Autyzm i mikrobiota - punkty styku / Agata Misera.// Charaktery. - 2022, nr 10, s. 50-55
 
2.   Budowanie sytuacji komunikacyjnych w terapii dzieci z ASD / Angelika Łasocha. // Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s. 17-21
 
3.   Czego potrzebuje rodzina, kiedy na swojej drodze spotyka autyzm / Aleksandra Mysiak.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s.54-59
 
4.   Czynniki powodujące trudności w przyjmowaniem pokarmów u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : właściwe rozpoznanie i działanie / Marta Baj-Lieder.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 4 (25), s. 40-45
 
5.   Dobre praktyki wykorzystania WEB 2.0 i TIK w edukacji wczesnoszkolnej / Agnieszka Baska.// Meritum. - 2021, nr 3, s. 37-42
 
6.   Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia ze spektrum autyzmu – na przykładzie języka polskiego = Adaptationo of educational requirements for a student with an autism spectrum on the example of the polish language / Iwona Skrzypczyk-Gałkowska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2021, nr 2, s. 74-82
 
7.   Dziecko autystyczne w przedszkolu - rozpoznawanie i wstępna interwencja / Agnieszka Ludorowska. // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 4, s. 12-17
 
8.   Dziecko z ASD jako uczestnik procesu integracji / Joanna Mikołajczyk.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 6-12
 
9.   Dziecko z ASD w gabinecie terapeutycznym / Marta Surga.// Forum Logopedy. - 2022, nr 51, s. 47-52
 
10.Edukacja uczniów z autyzmem, w tym zespołem Aspergera na lekcjach historii / Robert Bartkowski.// Wiadomości Historyczne. - 2022, nr 3, s. 29-32
 
11.Edukacja zdalna podczas pandemii COVID-19 uczniów i uczennic z lekką niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w opinii nauczycieli i nauczycielek / Marzena Buchnat, Aneta Wojciechowska.// Szkoła Specjalna. - 2021, nr 5, s. 334-346
 
12.Ekonomiczny aspekt terapii dzieci z autyzmem na przykładzie terapii zaburzeń komunikacyjnych = The economic aspect of therapy for children with autism on the example of therapy of communication / Bożena Frączek, Aneta Lew-Koralewicz, Anna Gagat-Matuła.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2021, nr 3, s. 21-32
 
13.Jak to jest doświadczać i rozumieć więcej? : o autyzmie u dorosłych / z Katherine May rozmawia Aleksandra Wisniewska.// Charaktery. - 2023, nr 4, s. 80-85
 
 
14.Jak wprowadzić rodzica do terapii dziecka podczas pracy zdalnej? / Aleksandra Zielińska.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 17, s. 52-57
 
15.Jedzenie zmysłami - autorski program "Cibus Sanus" / Gabriela Lorens.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s. 34-36
 
16.Logopeda i psycholog w pracy z dziećmi z ASD / Weronika Szuścicka, Anna Maciejczuk.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s. 37-40
 
17.Mówię też pecs’em! – wspomagająca i alternatywna metoda komunikacji dzieci z ASD = I also speak pecs! – augmentative and alternative method of communication of children with ASD / Joanna Leśniak.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2021, nr 3, s. 33-41
 
18.Mózg dziecka z autyzmem / Krystyna Rymarczyk.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s. 5-10
 
19.Nauczanie precyzyjne : 16 kroków do wypracowania płynnych reakcji / Marta Sierocka-Rogala.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 4 (25), s. 46-50
 
20.Patrzeć na autyzm przez pryzmat atutów, a nie wyzwań : przewodnik po neuronietypowym świecie : wywiad z autorami "Książki o człowieku w spektrum autyzmu" / z Weroniką i Jerzym Janiak rozmawia Jagoda Roszak.// Życie Szkoły. - 2022, nr 10, s. 26-32
 
21.Proces integracji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi we wczesnej edukacji - case studies / Magdalena Pietruszka.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 35-39
 
22.Rodzinne grupy wsparcia dla rodzin dzieci z autyzmem / Janusz Rusaczyk. - 2022.// Remedium. - 2022, nr 4, s. 23-25
 
23."Rozłączone dzieci" : terapia zaburzeń neurorozwojowych u dzieci według Roberta Melillo / Agnieszka Wentrych.// Bliżej Przedszkola. - 2022, nr 6, s. 8-11
 
24.SAZ - skuteczna terapia osób z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną przejawiających zachowania autoagresywne / Aleksandra Pieczara.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2023, nr 31, s. 43-47
 
25.Specyfika diagnostyki dziewcząt ze spektrum autyzmu : opis przypadków / Paulina Putko-Stawiecka.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s. 11-16
 
26.Spektrum autyzmu u chłopców i dziewczynek : czy istnieją jakieś różnice? Jak pracować z dzieckiem w spektrum autyzmu w przedszkolu? / Ewelina Jankowska-Robak.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2023, nr 1, s. 29-31
 
27.Spektrum (w) integracji / Aleksandra Dąbrowska.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 25-30
 
28.Szkoła przyjazna uczniom z ASD / Grażyna Redlisiak.// Wczesna Edukacja. - 2021, nr 3, s. 20-22
 
29.Ścieżki diagnostyczne w zaburzeniach ASD : wskazówki do rozmowy z rodzicem / Magdalena Charbicka.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 4 (25), s. 35-39
 
30.Teoria umysłu a deficyty w zakresie umiejętności społecznych : studium przypadku Antka z ASD / Beata Ignaczewska.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 4 (25), s. 57-60
 
31.Terapia logopedyczna dziecka ze spektrum autyzmu / Katarzyna Regulska.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s. 41-47
 
32.Terapia komunikacji językowej dziecka z autyzmem : studium przypadku / Hanna Wawrzyniak.// Forum Logopedy. - 2023, nr 54, s. 15-22
 
33.Uczeń z autyzmem w klasie szkolnej / Magdalena Malik.// Wychowawca. - 2021, nr 1, s. 13-15
 
34.Umiejętność budowania bliskich relacji u nastolatków z ASD jako podstawa sukcesu w życiu społecznym / Agata Burczyk, Agnieszka Mitoraj-Hebel, Ewa Śniegowska.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 18, s. 6-7
 
35.Wielokierunkowe oddziaływania dydaktyczno-wychowawcze z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej / Adriana Kloskowska.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 17, s. 6-10
 
36.Wsparcie terapeutyczne ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole integracyjnej i włączającej - procedura interwencji na podstawie praktyki opartej na dowodach (evidence-based practice) / Anna Bombińska-Domżał.// Szkoła Specjalna. - 2022, nr 2, s. 96-113
 
37.Wspieranie żywieniowe dzieci z autyzmem / Zuzanna Szajstek.// Food Forum. - 2021, nr 2, s. 59-62
 
38.Wykorzystanie AAC we wspomaganiu komunikacji osób ze spektrum autyzmu / Paulina Rutka.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 4 (25), s. 22-27
 
39.Wykorzystanie technik behawioralnych w pracy z zachowaniami fobicznymi : case study chłopca z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Marta Jamioł.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 4 (25), s. 16-21
 
40.Wywiad z autorami "Książki o człowieku w spektrum autyzmu" : patrzeć na autyzm przez pryzmat atutów - przewodnik po neuronietypowym świecie / z Weroniką i Jerzym Janiak rozmawia Jagoda Roszak.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 9, s.6-12
 
41.Zabawa, relacja i komunikacja w terapii logopedycznej dziecka z ASD / Anna Kwiatkowska.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s. 22-27
 
42.Zaburzenia karmienia i jedzenia w ASD - terapia w triadzie / Gabriela Lorens.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s. 28-33
 
43.Zachowania autoagresywne u neuroatypowych dzieci i nastolatków / Anna Krawczyk.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2023, nr 31, s. 6-11
 
44.Zastosowanie poznawczo-behawioralnego podejścia terapeutycznego we wspieraniu nastolatków z ASD borykających się z epizodem depresyjnym / Karolina Michalak.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 4 (25), s. 51-56
 
45.Zbyt silnie?... Za słabo?... : wrażliwość sensoryczna w spektrum autyzmu / Zuzanna Domasiewicz.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 20, s. 51-54
 
46.Znaczenie kadry mieszkań - trenerów mieszkalnictwa wspomaganego, ich warsztatu pracy, doświadczeń / Magdalena Kruk-Rogucka.// Praca Socjalna. - 2022, nr 3, s. 131-138
 
47.Zrozumieć autyzm / Janusz Rusaczyk.// Wychowawca. - 2021, nr 1, s. 5-8
 
48.Życie intymne w spektrum / Ewa Dobiała.// Charaktery. - 2022, nr 4, s. 58-63
 
 
 
Lokalizacja:
M – Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz – Czytelnia Ogólna PBW Krosno
BM – Wypożyczalnia Brzozów
JM – Wypożyczalnia Jasło
LM – Wypożyczalnia Lesko
SM – Wypożyczalnia  Sanok
UM – Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne

Autor: Justyna Szopa