Autyzm (2016-2021)

Zestawienia bibliograficzne


Wydawnictwa zwarte                                                                                         
 
1.   100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych :  wspomaganie uczniów z autyzmem /  Claire Bullock ; przekład: Karol Jaroszewski. - Gdańsk :  Harmonia Universalis,  2018
Sygn.: BM 38535, JM 74507, LM 31034, M 139936, SM 54644, UM 27701
 
2.   Arteterapia a rozwój kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci ze spectrum autyzmu (ASD) /  Karina Szafrańska. - Kraków :  WIR,  2016
Sygn.: M 139355
 
3.   Autism Movement Therapy :  terapia tańcem i ruchem dla osób z autyzmem : budzimy mózg! /  Joanne Lara ; współpr. Keri Bowers ; przedm. Stephen M. Shore ; [przekł. Adrianna Kotowska]. - Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2017
Sygn.: M 138983
 
4.   Autyzm :  więcej niż podstawy : leczenie zaburzeń ze spektrum autyzmu /  William Shaw ; we współpr. z Kurt Woeller, Daniel Rossignol, Lenny González, Doris Rapp ; tł. Lidex. - Warszawa :  "Fraszka Edukacyjna",  2016
Sygn.: M 139083
 
5.   Autyzm :  zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców /  Robert Melillo ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Gdańsk : „Harmonia Universalis”, 2017
Sygn.: BM 38315, JM 74343, LM 31021, M 138807, SM 54406, UM 27450
 
6.   Autyzm a prawo /  red. nauk. Adam Górski, Błażej Kmieciak. - Warszawa :  "Difin",  2019
Sygn.: JM 74519, LM 31130, Cz 139898
 
7.   Autyzm dziecięcy :  zagadnienia diagnozy i terapii /  Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Kraków :  "Impuls",  2017
Sygn.: M 139537
 
8.   Autyzm i problemy natury sensorycznej /  Temple Grandin ; [przekł. Juliusz Okuniewski]. - Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2017
Sygn.: LM 30785, M 138806, UM 27659
 
9.   Autyzm i rodzina /  pod red. Anny Prokopiak i Zofii Palak. - Lublin :  Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej,  2017
Sygn.: JM 74153, Cz 138441, LM 31181
 
10.Autyzm na co dzień :  ponad 150 sprawdzonych sposobów postępowania z dzieckiem ze spektrum autyzmu /  Alyson Beytien ; tł. Joanna Bilmin-Odrowąż. - Kraków :  Uniwersytet Jagielloński,  2018
Sygn.: BM 38550, M 139538, M 140045, SM 55060
 
11.Autyzm w czasie pandemii :  wskazówki i uwagi ekspertów, jak radzić sobie w trudnym czasie /  Tample Grandin, Carol Stock Kranowitz, Tony Attwood, Carol Gray i 30 innych ekspertów ; przekład: Juliusz Okuniewski, Katarzyna Masłowska, Emilia Skowrońska. - Gdańsk :  Grupa Wydawnicza Harmonia Universalis,  2020
Sygn.: BM 38906, M 141357, SM 55061
 
12.Autyzm w pigułce :  przyczyny, diagnoza, terapie, leczenie : przegląd zwięzły i prosty / zebr. i oprac. Ewa Niezgoda. - Warszawa :  "Fraszka Edukacyjna",  [2017]
Sygn.: M 139082
 
13.Autyzm... Co to dla mnie znaczy? :  podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu /  Catherine Faherty ; tł. Joanna Bilmin. - Kraków :  Uniwersytet Jagielloński,  2016
Sygn.: M 138984, SM 54232, LM 31056
 
14.Baw się i rośnij! :  ponad 200 gier i zabaw, które pomogą dziecku z autyzmem zdobyć podstawowe umiejętności społeczne /  Tali Field Berman, Abby Rappaport ; przekł. Katarzyna Masłowska. - Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2019
 Sygn.: BM 38659, M 140564
 
15.Bibliotekarzu zaprzyjaźnij się z osobą z autyzmem :  poradnik /  [zespół aut. Anna Grzecznowska i in.] ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. - Warszawa :  Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich,  2016
Sygn.: M 137617
 
16.Co zrobisz? Jak się zachowasz? :  ćwiczenia umiejętności rozpoznawania uczuć i zachowania w różnych sytuacjach życia codziennego oraz relacjach społecznych /  Renata Malek. -  Gdańsk :  Wydawnictwo Harmonia,  2020
 Sygn.: M 141529
 
17.Czarodziejka :  autyzm /  Joanna M. Chmielewska. - Szklarska Poręba :  Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych "Światełko",  2017
Sygn.: JM 74020, M 138527

18.Dbam o siebie :  nauka o higienie i dojrzewaniu dla dzieci i młodzieży z autyzmem /  Mary Wrobel ; współpraca: Patricia Reilly ; przekład: Aga Zano. -  Gdańsk ;  Harmonia Universalis,  2019
Sygn.: M 141150
 
19.Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD) /  redakcja naukowa Joanna Kwasiborska-Dudek, Danuta Emiluta-Rozya. - Gdańsk :  Harmonia Universalis,  copyright 2020
Sygn.: M 141287, SM 55063
 
20.Diagnoza interdyscyplinarna :  wybrane problemy /  pod red. nauk. Joanny Skibskiej. - Wyd. 2. - Kraków :  "Impuls",  2017
Sygn.: BM 38866, M 138812, SM 54708, UM 27520
 
21.Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu /  redakcja Sam Goldstein, Jack A. Naglieri, Sally Ozonoff ; tłumaczenie Robert Andruszko. -  Kraków :  Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,  2017
Sygn.: M 139074, Cz 139044
 
22.Dom oswojony :  jak stworzyć bezpieczną przestrzeń dla dziecka z ASD? /  Tara Leniston, Rhian Grounds ; tłumaczenie Agnieszka Kasprzyk. -  Kraków :  Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,  2020
Sygn.: JM 74752, LM 31135, M 140912
 
23.Doskonały projekt :  książka o autyzmie /  Tracy Packiam Alloway ; ilustrowała Ana Sanfelippo ; [tłumaczenie Ewa Kleszcz]. - Warszawa :  Zielona Sowa,  copyright 2019
Sygn.: LM 31127, M 141610
 
24.Dziecko autystyczne :  objawy i wspomaganie : prawdziwa opowieść o Maciusiu /  Beata Zawiślak. -  Kraków :  "Impuls",  2017
Sygn.: M 139540
 
25.Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły /  red. nauk. Krystyna Barłóg. - Rzeszów :  Uniwersytet Rzeszowski,  2017
Sygn.: JM 74257, M 138584
 
26.Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu :  35 wskazówek dla specjalistów /  Paddy-Joe Moran ; [przekład Marlena Trusiewicz]. - Gdańsk :  Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia,  2020
Sygn.: SM 55065
 
27.Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu :  35 wskazówek dla specjalistów /  Paddy-Joe Moran ; [przekł. Marlena Trusiewicz]. - Gdańsk :  Harmonia Universalis,  2017
Sygn.: BM 38251, LM 31022, M 138948, UM 27464
 
28.Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych :  trening komunikacji, zabawy i emocji dla dzieci z autyzmem /  Jed Baker ; przekład Zuzanna Kalicka-Karpowicz. - Gdańsk :  Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia,  2019
Sygn.: BM 38845, SM 55068
 
29.Integracja sensoryczna w autyzmie /  Bożenna Odowska-Szlachcic. -  Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2018
Sygn.: BM 38538, JM 74510, LM 31037, M 139905, SM 54647, UM 27703
 
30.Kobiety i dziewczyny ze spektrum autyzmu :  od wczesnego dzieciństwa do późnej starości /  Sarah Hendrickx ; tł. Maria Moskal. - Kraków :  Uniwersytet Jagielloński,  2018
Sygn.: BM 38568, M 139522, UM 27545
 
31.Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 3 do 5 lat :  podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku /  Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekł. Justyna Zyśk]. - Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2017
Sygn.: M 138682, SM 54222
 
32.Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 1 roku do 4 lat :  podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku /  Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekł. Zuzanna Kalicka-Karpowicz]. - Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2017
Sygn.: JM 74102, Cz 140495, LM 31123
 
33.Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat :  podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 150 umiejętności pośrednich krok po kroku /  Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz, Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska]. - Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2019
Sygn.: BM 38736, M 140496
 
34.Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości :  podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności zaawansowanych krok po kroku /  Julie Knapp ; [przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz, Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska]. -  Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2019
Sygn.: Cz 140497
 
35.Kosmita /  Roksana Jędrzejewska-Wróbel ; ilustracje i opracowanie graficzne Jona Jung. - Wisła :  Fundacja ING Dzieciom,  copyright 2018
Sygn.: SM 55084
 
36.Kto ukradł jutro? Czyli dlaczego nie jest jak z obrazka /  Olga Ptak ; [projekt graficzny i ilustracje Dominika Czerniak-Chojnacka]. - Poznań :  Wydawnictwo Albus,  2019
Sygn.: M 140609
 
37.Lego w terapii autyzmu /  Daniel B. LeGoff, Gina Gómez de la Cuesta, GW Krauss, Simon Baron-Cohen ; tłumaczenie Katarzyna Sapeta-Czajka. - Kraków :  Uniwersytet Jagielloński,  2019
Sygn.: M 140637
 
38.Motywuj do komunikacji! :  300 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem /  Simone Griffin, Dianne Sandler ; przekł. Ryszard Zajączkowski. -  Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2018
Sygn.: BM 38392, JM 74295, LM 31004, M 139545, SM 54485, UM 27655
 
39.Mózg autystyczny :  podróż w głąb niezwykłych umysłów /  Temple Grandin, Richard Panek ; tł. Krzysztof Mazurek ; konsult. Kinga Wołoszyn, Mateusz Hohol. -  Kraków :  Copernicus Center Press,  2019
Sygn.: BM 38566, LM 30928, LM 30822, M 137507, SM 53891
 
40.Nauczanie podstaw teorii umysłu :  program nauczania z materiałami dodatkowymi dla dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu i pokrewnymi zaburzeniami społecznymi w wieku od około 5 do 9 lat /  Kristina Ordetx ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk :  Harmonia Universalis,  2020
Sygn.:  M 141615, Cz 141538
 
41.Nauczanie teorii umysłu :  program nauczania dla dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi zaburzeniami społecznymi /  Kristina Ordetx ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk :  Harmonia Universalis,  2020
Sygn.: M 141506, Cz 141521
 
42.Nauka korzystania z toalety dla osób z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju /  Maria Wheeler ; przekł. Aga Zano. - Gdańsk :  Harmonia Universalis,  2018
Sygn.: M 140053

43.Neuroplemiona :  dziedzictwo autyzmu i przyszłość neuroróżnorodności /  Steve Silberman ; przeł. Bartłomiej Kotarski. - Białystok :  "Vivante",  2017
Sygn.: M 138706
 
44.Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę :  [jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi] /  Bo Hejlskov Elven ; przeł. Robert Pucek. - Warszawa :  "Linia",  2018
Sygn.: M 140086
 
45.Niegrzeczne :  historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera /  Jacek Hołub. - Wołowiec :  Wydawnictwo Czarne,  2020
Sygn.: BM 38896, M 140941, SM 54875, UM 27889
 
46.Niezwyczajni ludzie :  nowe spojrzenie na autyzm /  Barry M. Prizant, Tom Fields-Meyer ; przekł. Joanna Bilmin-Odrowąż. - Kraków :  Uniwersytet Jagielloński,  2017
Sygn.: BM 38190, M 138419, LM 31067
 
47.Objaw, znak, kod :  rozważania w kontekście prawidłowego i zaburzonego rozwoju dziecka /  Małgorzata Mądry-Kupiec, Ewa Zawisza, Ewa Śliwa. - Kraków :  Uniwersytet Pedagogiczny,  2018
Sygn.: JM 74492, M 139482
 
48.Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia /  redakcja naukowa Anna Prokopiak. -  Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej,  2020
Sygn.: M 140965
 
49.Oswajanie przez bajanie :  bajki psychoterapeutyczne /  Sabina Furmańska ; ilustracje: Magdalena Radoszko, Joanna Szczuka. -  Gdańsk :  Wydawnictwo HARMONIA,  2019
Sygn.: BM 38654, JM 74655, M 140400
 
50.Porozmawiajmy o autyzmie :  przewodnik dla rodziców i specjalistów / Bill Nason ; przekł. Aleksandra Haduła. - Kraków :  Uniwersytet Jagielloński,  2017
Sygn.: M 138425
 
51.Poznajemy uczucia :  poznawczo-behawioralna terapia lęku dla osób z zespołem Aspergera /  Tony Attwood ; przekład Juliusz Okuniewski. -  Gdańsk :  Harmonia Universalis,  2019
Sygn.: BM 38848
 
52.Poznajemy uczucia :  poznawczo-behawioralna terapia złości dla osób z zespołem Aspergera /  Tony Attwood ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk :  Harmonia Universalis,  2019
Sygn.: SM 55075
 
53.Psychomotoryka w rozpoznawaniu stanów ze spektrum autyzmu u dzieci /  Joanna Kruk-Lasocka. - Kraków :  Impuls,  2021
Sygn.: M 141542
 
54.Skuteczna terapia dziecka z autyzmem :  praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. -  Sopot :  Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne,  2020
Sygn.: BM 38864, M 141234, SM 55089
 
55.Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami :  charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie /  Piotr Plichta [i in.]. - Kraków :  "Impuls",  2017
Sygn.: BM 38116, JM 74108, LM 30964, M 138752, SM 54532, UM 27686
 
56.Specyficzne trudności w uczeniu się :  niezbędnik nauczyciela / Diana Hudson ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. -  Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2019
Sygn.: BM 38669, M 140388, SM 54770
 
57.Spektrum autyzmu i strategie deeskalacji : praktyczny przewodnik po pozytywnych interwencjach behawioralnych dla dzieci i młodzieży /  Steve Brown ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. -  Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2017
Sygn.: BM 38409, JM 74097, M 138792, SM 54267
 
58.Starsze dziecko z autyzmem /  Temple Grandin ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2017
Sygn.: LM 30793, BM 38193, M 138713
 
59.Strategie wspierania pozytywnych zachowań dzieci i młodzieży z autyzmem /  Martin Hanbury ; [tł. Zofia Zdral]. -  Warszawa :  Fraszka Edukacyjna,  2016
Sygn.: M 139084
 
60.Terapia pedagogiczna :  scenariusze zajęć : poradnik dla terapeuty i nauczyciela / Anna Radwańska. -  Warszawa :  Difin,  2018
Sygn.: BM 38436, JM 74420, LM 30937, SM 54538, UM 27690, Cz 139656
 
61.Trudności w percepcji sensorycznej w autyzmie i zespole Aspergera :  inne doświadczenia sensoryczne - inne światy percepcyjne /  Olga Bogdashina ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2019
Sygn. BM 38670, JM 74583, M 140244
 
62.Uczeń z autyzmem /  Anna Prokopiak. - Lublin :  Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej,  2017
Sygn.: M 138754, SM 54269
 
63.Uczucia w nas i w relacjach ze światem :  poznać i zrozumieć uczucia : historyjki społeczne /  Izabela Fornalik, Katarzyna Pachniewska, Joanna Płuska. - Warszawa :  Wydawnictwo Szkolne PWN,  cop. 2018
Sygn.: BM 38735
 
64.Urodziłem się pewnego błękitnego dnia :  pamiętniki nadzwyczajnego umysłu z zespołem Aspergera /  Daniel Tammet ; przeł. Małgorzata Mysiorska. - Wyd. 2. - Wołowiec :  "Czarne",  2018
Sygn.: M 139660
 
65.Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu :  teoria i praktyka /  red. nauk. Katarzyna Patyk, Maria Panasiuk. - Sopot :  Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne,  2017
Sygn.: M 138971, M 141590
 
66.Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera :  poradnik dla rodziców i terapeutów /  Małgorzata Mikołajczak. - Warszawa :  "Difin",  2017
Sygn.: BM 38195, LM 30966, M 139002, SM 54471, UM 27457
 
67.Wychowując dziecko z autyzmem :  pozytywne strategie oparte na terapii behawioralnej /  Vivroria M. Boone ; tłumaczenie Maria Moskal. - Kraków :  Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,  2020
Sygn.: BM 38733, LM 31129, M 140922
 
68.Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji :  techniki terapeutyczne dla profesjonalistów i rodziców /  Philip C. Kendall ; przekład Joanna Kowalczewska. -  Sopot :  Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne,  2018
Sygn.: BM 38705
 
69.Zachowania autoagresywne w autyzmie : przyczyny i postępowanie : perspektywa multidyscyplinarna /  red. nauk. Stephen M. Edelson, Jane Botsford Johnson ; przedm. Temple Grandin ; [przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz]. - Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2018
Sygn.: M 139058
 
70.Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem :  wpływ deficytów kompetencji komunikacyjnej na sposób porozumiewania się dzieci z autyzmem /  Elżbieta Sadowska. -  Warszawa :  Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego,  2020
Sygn.:   BM 38850,  M 141062
 
71.Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem /  Sara Knapik-Szweda. -  Warszawa :  Difin,  2020
Sygn.: M 140841, SM 54920
 
72.Zrozumieć autyzm :  przewodnik dla rodziców /  Katriana Williams, Jacqueline Roberts ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk :  "Harmonia Universalis",  2019
Sygn.: BM 38593, JM 74660, M 140307, UM 27745
 
 Artykuły w wydawnictwach zwartych

1.  Autyzm a efekty rozwoju funkcji komunikacyjnej
i językowej u dzieci objętych programem wieloprofilowego ich usprawniania / Elżbieta Maria Minczakiewicz.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. 87-162
Sygn.: M 142367

2.  Diagnoza zespołu Aspergera w ujęciu nowych rozwiązań prawnych / Marta Korendo.// W: Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty : konteksty teoretyczne i praktyka. - Kraków : "Impuls", 2017.. - S. 33-43
Sygn.: M 138743 ; M 138778 ; BM 38150 ; JM 74347 ;  UM 27463

3.  Dziecko z autyzmem w przedszkolu na etapie edukacji wczesnoszkolne = Children with Asperger's syndrome in pre- and early school education /Marta Korendo // W: Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. T. 2, Diagnozowanie i terapia zaburzeń mowy. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. – s.553-570
Sygn.: Cz 142788 ;M 142271 ; M 143023 ; LM 31473

4.  Dziecko z zaburzeniami spektrum autyzmu w ocenie neurologopedycznej / Marlena Białecka.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [39]-55
Sygn.: M 142367

5.  Dziecko z zespołem Aspargera w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej = Children with Asperger's syndrome in pre- and early school education / Łukasz Maj (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie). - 2022. // W: Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. T. 2, Diagnozowanie i terapia zaburzeń mowy. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. - S. 573-605
Sygn.: Cz 142788 ;M 142271 ; M 143023 ; LM 31473

6.  Funkcjonowanie emocjonalne dzieci ze spektrum autyzmu / Agnieszka Słopień, Aneta Wojciechowska.// W: Emocje dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu. - Kraków : "Impuls", 2017. - S. 237-249
Sygn.:  M 138702; BM 38165;  JM 74349; LM 30735

7.  Funkcjonowanie poznawcze wysoko funkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera / Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak.//W: Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju. - Kraków : Impuls, 2008. - S.271-276
Sygn.: M 126695; BM 35192; LM 29244; UM 25866

8.  Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy wsparcia rodzin z dzieckiem autystycznym / Elżbieta Pawliszko.// W: Działalność opiekuńcza i terapeutyczna w praktyce instytucji pomocy społecznej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016. - S. 101-116
Sygn.: Cz 138473; BM 37946; JM 73970

9.  Jakie wyzwania stoją przed logopedą podejmującym się terapii dziecka ze spektrum autyzmu? / Renata Marciniak-Firadza.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [27]-38
Sygn.: M 142367

10.Komunikacja alternatywna i wspomagająca w pracy z dzieckiem autystycznym / Michalina Matynia. - 2020.//
W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. - Kraków : Impuls, 2020. - S. 181-192
Sygn.: Cz 141531

11. Komunikacja w autyzmie oraz sposoby wspierania jej rozwoju / Agnieszka Rygielska.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [57]-85
 Sygn.: M 142367

12.Metoda zachowań werbalnych we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu / Katarzyna Białas-Paluch.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [187]-198
Sygn.: M 142367

13.Nie)neurotypowa szkoła : traumy, porażki i modele wsparcia ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Tomasik (Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku). - 2020. // W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. - Kraków : Impuls, 2020. - S. 161-180
Sygn.: Cz 141531

14.Ojcowie dzieci z autyzmem w relacjach rodzinnych i terapeutycznych / Tomasz Gosztyła.// W: Głos, język, komunikacja. T. 4 , Funkcjonowanie społeczne dzieci z problemami komunikacyjnymi. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2017. - S. 31-39
Sygn.: M 140252

15.Postawy rodzicielskie samotnych matek dzieci z autyzmem oraz matek dzieci neurotypowych / Tomasz Gosztyła, Elżbieta Trubiłowicz.// W: Kultura - przemiany - edukacja. T. 5. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017. - S. 169-180
Sygn.: M 139479

16. Praca z uczniem z zespołem Aspergera w środowisku szkolnym / Jonasz Paweł Wethacz.// W: Opieka jako kategoria wychowawcza : metody i formy stymulacji dzieci i młodzieży w rodzinie i środowisku lokalnym. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016.. - S. 397-406
Sygn.: M 138355

17.  Program percepcyjno-motoryczny "Ruch dla uczenia się" ("Move to Learn") w pracy z uczniem z autyzmem / Dorota Błażejczyk-Głowacka.// W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2016.. - S. 161-174
Sygn.: M 138237; BM 37973; LM 30727; UM 27373

18. Realizacja usługi społecznej dla dzieci ze spektrum autyzmu i ich rodziców w ramach projektu "Nasza perspektywa" / Irena Marszałek.// W: Działalność opiekuńcza i terapeutyczna w praktyce instytucji pomocy społecznej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016. - S. 117-125
Sygn.: Cz 138473; BM 37946; JM 73970

19. Rola przywiązania i wczesnej relacji matki z dzieckiem ze spektrum autyzmu w komunikacji / Emilia Izabela Trzcińska.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [175]-186
Sygn.: M 142367; BM 37946; JM 73970

20. Rola przywiązania i wczesnej relacji matki z dzieckiem ze spektrum autyzmu w komunikacji / Emilia Izabela Trzcińska.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [175]-186
Sygn.: Sygn.: M 142367; BM 37946; JM 73970

21.Rozwijanie komunikacji funkcjonalnej u dzieci ze spektrum autyzmu / Marta Burst.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [163]-173
Sygn.: M 142367; BM 37946; JM 73970

22.Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka
z autyzmem : przegląd wybranych oddziaływań terapeutycznych / Monika Zalewska, Ewa Binkuńska, Jacek Szmalec. - 2021. // W: Metody terapeutyczne stosowane do pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : rozwój i ruch. - Warszawa : Difin, 2021. - S. 174-188
Sygn.: Cz 142960; M 142996; BM 39243

23.Rozwój emocjonalny osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w ujęciu Stanleya Greenspana / Anna Prokopiak.// W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2016.. - S. 99-109
Sygn.: M 138237; BM 37973; LM 30727; UM 27373

24. Terapia integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju funkcji motorycznych dziecka ze spektrum autyzmu / Barbara Zadora.// W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2016.. - S. 239-256
Sygn.: M 138237; BM 37973; LM 30727; UM 27373

25. Trudne dziecko : praca terapeutyczna z uczniem ze spektrum autyzmu / Lucyna Pacan. - 2020.// W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. - Kraków : Impuls, 2020. - S. 147-159
Sygn.: Sygn.: Cz 141531 

26.Wczesne objawy autyzmu / Marta Korendo, Katarzyna Sedivy.// W: Diagnoza interdyscyplinarna : wybrane problemy. - Wyd. 2.- Kraków: Impuls, 2017.-s.  231-240
Sygn.: M 138812; BM 38866; UM 27520

27.Wprowadzenie do problematyki komunikacji osób z    zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Jacek Jarosław Błeszyński.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [9]-26
Sygn.: M 142367; BM 37946; JM 73970

28. Wspieranie rozwoju komunikacji społecznej uczniów
z autyzmem wysokofunkcjonujacym i zespołem Aspergera w nauczaniu integracyjnym i włączającym / Anna Bombińska-Domżał, Nina Zawidniak.// W:  Psychoedukacja w procesie wspomagania i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017.. - S. 140-162
Sygn.: M 138938; M 141381

29.Wykorzystanie książki komunikacyjnej w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnych dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Karolina Marek.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [199]-205
Sygn.: M 142367; BM 37946; JM 73970

30. Zespół Aspergera / Urszula Grygier, Iwona Sikorska.//W: Mój uczeń pracuje inaczej. - Kraków : Małopolski Niepubliczny Osrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2008. - S.120-137
Sygn.: M 124924
 
Wydawnictwa ciągłe
 
1.   Aktywność okoruchowa osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu podczas percepcji bodźców społecznych : implikacje dla praktyki pedagogicznej / Elżbieta Lubińska-Kościółek.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 5, s. 339-347
 
2.   Autyzm - całościowe zaburzenie rozwoju / Marta Bolińska.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2018/2019, nr 2, s. 103-108
 
3.   Autyzm i Zespół Aspergera? : aktualne spojrzenie na spektrum autyzmu / Katarzyna Pęczak.// Remedium. - 2019, nr 6, s. 8-10
 
4.   Bezmyślny język. Zakłócenia zjawisk poznawczych u osób z autyzmem / Andrzej Kominek.// Poradnik Językowy. - 2021, z. 1, s. 7-23
 
5.   Dajcie im rozwinąć skrzydła - wybrane problemy partycypacji społecznej osób z autyzmem = Let them spread their wings - selected problems of social participation of people with autism / Jacek J. Błeszyński, Małgorzata Orłowska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2020, nr 1, s. 4-11
 
6.   Diagnoza spektrum autyzmu u osób dorosłych jako biograficzny przełom / Sabina Pawlik.// Kultura i Edukacja. - 2019, nr 1, s. 216-229
 
7.   Dziecko z ASD jako uczestnik procesu integracji / Joanna Mikołajczyk.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 6-1, s. 6-12
 
8.   Edukacja do dorosłości osób z autyzmem / Danuta Wolska, Ewelina Sobocha.// Edukacja. - 2018, nr 3, s. 48-57
 
9.   Funkcjonowanie społeczne dziecka z autyzmem - analiza indywidualnego przypadku / Daria Paruch, Danuta Al-Khamisy.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 120-134
 
10.Możliwości asystenta rodziny w obszarze wsparcia rodziny dziecka ze spektrum autyzmu (ASD) / Anna Banasiak, Agata Niezabitowska.// Praca Socjalna. - 2020, nr 5, s. 155-174
 
11.Nowe media w arteterapii / Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Janina Florczykiewicz.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 1, s. 54-66
 
12.Ograniczenia i możliwości osób ze spektrum autyzmu w zakresie umiejętności matematycznych w świetle dostępnych badań naukowych / Karolina Zdziechowska-Dzierzgwa.// Szkoła Specjalna. - 2019, nr 2, s. 85-94
 
13.Środowiska w(y)łączające dorosłe osoby z zaburzeniami autystycznymi / Anna Zamkowska.// Kultura i Edukacja. - 2019, nr 1, s. 283-295
 
14.Terapia biomedyczna a funkcjonowanie społeczne dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu / Maja Jędruszczak, Danuta Al-Khamisy. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4, s. 273-282
 
15.Znaczenie mediacji rówieśniczych w funkcjonowaniu społecznym dzieci ze spektrum autyzmu / Ewelina Młynarczyk-Karabin. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 9, s. 41-50
 
16.Znaczenie hipoterapii dla poprawy komunikacji u dzieci autystycznych. Opinie rodziców / Anna Koprowicz, Estera Szymańska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2018, nr 3, s. 41-52
 
17.Zrozumieć autyzm / Janusz Rusaczyk.// Wychowawca. - 2021, nr 1, s. 5-8
 
                                                                                
Lokalizacja
M - Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz - Czytelnia Ogólna PBW Krosno
CzM - Czytelnia Multimedialna PBW Krosno
BM - Wypożyczalnia Brzozów
JM - Wypożyczalnia Jasło
SM - Wypożyczalnia Sanok
LM - Wypożyczalnia Lesko
UM - Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne

Autor: Elżbieta Słowik