Wydawnictwa zwarte
1. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych : wspomaganie uczniów z autyzmem / Claire Bullock ; przekład: Karol Jaroszewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018
Sygn.: BM 38535, JM 74507, LM 31034, M 139936, SM 54644, UM 27701
2. Arteterapia a rozwój kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci ze spectrum autyzmu (ASD) / Karina Szafrańska. - Kraków : WIR, 2016
Sygn.: M 139355
3. Autism Movement Therapy : terapia tańcem i ruchem dla osób z autyzmem : budzimy mózg! / Joanne Lara ; współpr. Keri Bowers ; przedm. Stephen M. Shore ; [przekł. Adrianna Kotowska]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
Sygn.: M 138983
4. Autyzm : więcej niż podstawy : leczenie zaburzeń ze spektrum autyzmu / William Shaw ; we współpr. z Kurt Woeller, Daniel Rossignol, Lenny González, Doris Rapp ; tł. Lidex. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2016
Sygn.: M 139083
5. Autyzm : zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców / Robert Melillo ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Gdańsk : „Harmonia Universalis”, 2017
Sygn.: BM 38315, JM 74343, LM 31021, M 138807, SM 54406, UM 27450
6. Autyzm a prawo / red. nauk. Adam Górski, Błażej Kmieciak. - Warszawa : "Difin", 2019
Sygn.: JM 74519, LM 31130, Cz 139898
7. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Kraków : "Impuls", 2017
Sygn.: M 139537
8. Autyzm i problemy natury sensorycznej / Temple Grandin ; [przekł. Juliusz Okuniewski]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
Sygn.: LM 30785, M 138806, UM 27659
9. Autyzm i rodzina / pod red. Anny Prokopiak i Zofii Palak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2017
Sygn.: JM 74153, Cz 138441, LM 31181
10.Autyzm na co dzień : ponad 150 sprawdzonych sposobów postępowania z dzieckiem ze spektrum autyzmu / Alyson Beytien ; tł. Joanna Bilmin-Odrowąż. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2018
Sygn.: BM 38550, M 139538, M 140045, SM 55060
11.Autyzm w czasie pandemii : wskazówki i uwagi ekspertów, jak radzić sobie w trudnym czasie / Tample Grandin, Carol Stock Kranowitz, Tony Attwood, Carol Gray i 30 innych ekspertów ; przekład: Juliusz Okuniewski, Katarzyna Masłowska, Emilia Skowrońska. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia Universalis, 2020
Sygn.: BM 38906, M 141357, SM 55061
12.Autyzm w pigułce : przyczyny, diagnoza, terapie, leczenie : przegląd zwięzły i prosty / zebr. i oprac. Ewa Niezgoda. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", [2017]
Sygn.: M 139082
13.Autyzm... Co to dla mnie znaczy? : podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu / Catherine Faherty ; tł. Joanna Bilmin. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2016
Sygn.: M 138984, SM 54232, LM 31056
14.Baw się i rośnij! : ponad 200 gier i zabaw, które pomogą dziecku z autyzmem zdobyć podstawowe umiejętności społeczne / Tali Field Berman, Abby Rappaport ; przekł. Katarzyna Masłowska. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
Sygn.: BM 38659, M 140564
15.Bibliotekarzu zaprzyjaźnij się z osobą z autyzmem : poradnik / [zespół aut. Anna Grzecznowska i in.] ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. - Warszawa : Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, 2016
Sygn.: M 137617
16.Co zrobisz? Jak się zachowasz? : ćwiczenia umiejętności rozpoznawania uczuć i zachowania w różnych sytuacjach życia codziennego oraz relacjach społecznych / Renata Malek. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
Sygn.: M 141529
17.Czarodziejka : autyzm / Joanna M. Chmielewska. - Szklarska Poręba : Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych "Światełko", 2017
Sygn.: JM 74020, M 138527
18.Dbam o siebie : nauka o higienie i dojrzewaniu dla dzieci i młodzieży z autyzmem / Mary Wrobel ; współpraca: Patricia Reilly ; przekład: Aga Zano. - Gdańsk ; Harmonia Universalis, 2019
Sygn.: M 141150
19.Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD) / redakcja naukowa Joanna Kwasiborska-Dudek, Danuta Emiluta-Rozya. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2020
Sygn.: M 141287, SM 55063
20.Diagnoza interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod red. nauk. Joanny Skibskiej. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2017
Sygn.: BM 38866, M 138812, SM 54708, UM 27520
21.Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu / redakcja Sam Goldstein, Jack A. Naglieri, Sally Ozonoff ; tłumaczenie Robert Andruszko. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017
Sygn.: M 139074, Cz 139044
22.Dom oswojony : jak stworzyć bezpieczną przestrzeń dla dziecka z ASD? / Tara Leniston, Rhian Grounds ; tłumaczenie Agnieszka Kasprzyk. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020
Sygn.: JM 74752, LM 31135, M 140912
23.Doskonały projekt : książka o autyzmie / Tracy Packiam Alloway ; ilustrowała Ana Sanfelippo ; [tłumaczenie Ewa Kleszcz]. - Warszawa : Zielona Sowa, copyright 2019
Sygn.: LM 31127, M 141610
24.Dziecko autystyczne : objawy i wspomaganie : prawdziwa opowieść o Maciusiu / Beata Zawiślak. - Kraków : "Impuls", 2017
Sygn.: M 139540
25.Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły / red. nauk. Krystyna Barłóg. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2017
Sygn.: JM 74257, M 138584
26.Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu : 35 wskazówek dla specjalistów / Paddy-Joe Moran ; [przekład Marlena Trusiewicz]. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020
Sygn.: SM 55065
27.Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu : 35 wskazówek dla specjalistów / Paddy-Joe Moran ; [przekł. Marlena Trusiewicz]. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
Sygn.: BM 38251, LM 31022, M 138948, UM 27464
28.Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych : trening komunikacji, zabawy i emocji dla dzieci z autyzmem / Jed Baker ; przekład Zuzanna Kalicka-Karpowicz. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019
Sygn.: BM 38845, SM 55068
29.Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018
Sygn.: BM 38538, JM 74510, LM 31037, M 139905, SM 54647, UM 27703
30.Kobiety i dziewczyny ze spektrum autyzmu : od wczesnego dzieciństwa do późnej starości / Sarah Hendrickx ; tł. Maria Moskal. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2018
Sygn.: BM 38568, M 139522, UM 27545
31.Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 3 do 5 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekł. Justyna Zyśk]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
Sygn.: M 138682, SM 54222
32.Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 1 roku do 4 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekł. Zuzanna Kalicka-Karpowicz]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
Sygn.: JM 74102, Cz 140495, LM 31123
33.Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 150 umiejętności pośrednich krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz, Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
Sygn.: BM 38736, M 140496
34.Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności zaawansowanych krok po kroku / Julie Knapp ; [przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz, Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
Sygn.: Cz 140497
35.Kosmita / Roksana Jędrzejewska-Wróbel ; ilustracje i opracowanie graficzne Jona Jung. - Wisła : Fundacja ING Dzieciom, copyright 2018
Sygn.: SM 55084
36.Kto ukradł jutro? Czyli dlaczego nie jest jak z obrazka / Olga Ptak ; [projekt graficzny i ilustracje Dominika Czerniak-Chojnacka]. - Poznań : Wydawnictwo Albus, 2019
Sygn.: M 140609
37.Lego w terapii autyzmu / Daniel B. LeGoff, Gina Gómez de la Cuesta, GW Krauss, Simon Baron-Cohen ; tłumaczenie Katarzyna Sapeta-Czajka. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2019
Sygn.: M 140637
38.Motywuj do komunikacji! : 300 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem / Simone Griffin, Dianne Sandler ; przekł. Ryszard Zajączkowski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018
Sygn.: BM 38392, JM 74295, LM 31004, M 139545, SM 54485, UM 27655
39.Mózg autystyczny : podróż w głąb niezwykłych umysłów / Temple Grandin, Richard Panek ; tł. Krzysztof Mazurek ; konsult. Kinga Wołoszyn, Mateusz Hohol. - Kraków : Copernicus Center Press, 2019
Sygn.: BM 38566, LM 30928, LM 30822, M 137507, SM 53891
40.Nauczanie podstaw teorii umysłu : program nauczania z materiałami dodatkowymi dla dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu i pokrewnymi zaburzeniami społecznymi w wieku od około 5 do 9 lat / Kristina Ordetx ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020
Sygn.: M 141615, Cz 141538
41.Nauczanie teorii umysłu : program nauczania dla dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi zaburzeniami społecznymi / Kristina Ordetx ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020
Sygn.: M 141506, Cz 141521
42.Nauka korzystania z toalety dla osób z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju / Maria Wheeler ; przekł. Aga Zano. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018
Sygn.: M 140053
43.Neuroplemiona : dziedzictwo autyzmu i przyszłość neuroróżnorodności / Steve Silberman ; przeł. Bartłomiej Kotarski. - Białystok : "Vivante", 2017
Sygn.: M 138706
44.Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę : [jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi] / Bo Hejlskov Elven ; przeł. Robert Pucek. - Warszawa : "Linia", 2018
Sygn.: M 140086
45.Niegrzeczne : historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera / Jacek Hołub. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2020
Sygn.: BM 38896, M 140941, SM 54875, UM 27889
46.Niezwyczajni ludzie : nowe spojrzenie na autyzm / Barry M. Prizant, Tom Fields-Meyer ; przekł. Joanna Bilmin-Odrowąż. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2017
Sygn.: BM 38190, M 138419, LM 31067
47.Objaw, znak, kod : rozważania w kontekście prawidłowego i zaburzonego rozwoju dziecka / Małgorzata Mądry-Kupiec, Ewa Zawisza, Ewa Śliwa. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny, 2018
Sygn.: JM 74492, M 139482
48.Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / redakcja naukowa Anna Prokopiak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020
Sygn.: M 140965
49.Oswajanie przez bajanie : bajki psychoterapeutyczne / Sabina Furmańska ; ilustracje: Magdalena Radoszko, Joanna Szczuka. - Gdańsk : Wydawnictwo HARMONIA, 2019
Sygn.: BM 38654, JM 74655, M 140400
50.Porozmawiajmy o autyzmie : przewodnik dla rodziców i specjalistów / Bill Nason ; przekł. Aleksandra Haduła. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2017
Sygn.: M 138425
51.Poznajemy uczucia : poznawczo-behawioralna terapia lęku dla osób z zespołem Aspergera / Tony Attwood ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
Sygn.: BM 38848
52.Poznajemy uczucia : poznawczo-behawioralna terapia złości dla osób z zespołem Aspergera / Tony Attwood ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
Sygn.: SM 55075
53.Psychomotoryka w rozpoznawaniu stanów ze spektrum autyzmu u dzieci / Joanna Kruk-Lasocka. - Kraków : Impuls, 2021
Sygn.: M 141542
54.Skuteczna terapia dziecka z autyzmem : praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020
Sygn.: BM 38864, M 141234, SM 55089
55.Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / Piotr Plichta [i in.]. - Kraków : "Impuls", 2017
Sygn.: BM 38116, JM 74108, LM 30964, M 138752, SM 54532, UM 27686
56.Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela / Diana Hudson ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
Sygn.: BM 38669, M 140388, SM 54770
57.Spektrum autyzmu i strategie deeskalacji : praktyczny przewodnik po pozytywnych interwencjach behawioralnych dla dzieci i młodzieży / Steve Brown ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
Sygn.: BM 38409, JM 74097, M 138792, SM 54267
58.Starsze dziecko z autyzmem / Temple Grandin ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
Sygn.: LM 30793, BM 38193, M 138713
59.Strategie wspierania pozytywnych zachowań dzieci i młodzieży z autyzmem / Martin Hanbury ; [tł. Zofia Zdral]. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2016
Sygn.: M 139084
60.Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć : poradnik dla terapeuty i nauczyciela / Anna Radwańska. - Warszawa : Difin, 2018
Sygn.: BM 38436, JM 74420, LM 30937, SM 54538, UM 27690, Cz 139656
61.Trudności w percepcji sensorycznej w autyzmie i zespole Aspergera : inne doświadczenia sensoryczne - inne światy percepcyjne / Olga Bogdashina ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
Sygn. BM 38670, JM 74583, M 140244
62.Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2017
Sygn.: M 138754, SM 54269
63.Uczucia w nas i w relacjach ze światem : poznać i zrozumieć uczucia : historyjki społeczne / Izabela Fornalik, Katarzyna Pachniewska, Joanna Płuska. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, cop. 2018
Sygn.: BM 38735
64.Urodziłem się pewnego błękitnego dnia : pamiętniki nadzwyczajnego umysłu z zespołem Aspergera / Daniel Tammet ; przeł. Małgorzata Mysiorska. - Wyd. 2. - Wołowiec : "Czarne", 2018
Sygn.: M 139660
65.Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : teoria i praktyka / red. nauk. Katarzyna Patyk, Maria Panasiuk. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017
Sygn.: M 138971, M 141590
66.Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczak. - Warszawa : "Difin", 2017
Sygn.: BM 38195, LM 30966, M 139002, SM 54471, UM 27457
67.Wychowując dziecko z autyzmem : pozytywne strategie oparte na terapii behawioralnej / Vivroria M. Boone ; tłumaczenie Maria Moskal. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020
Sygn.: BM 38733, LM 31129, M 140922
68.Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji : techniki terapeutyczne dla profesjonalistów i rodziców / Philip C. Kendall ; przekład Joanna Kowalczewska. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018
Sygn.: BM 38705
69.Zachowania autoagresywne w autyzmie : przyczyny i postępowanie : perspektywa multidyscyplinarna / red. nauk. Stephen M. Edelson, Jane Botsford Johnson ; przedm. Temple Grandin ; [przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018
Sygn.: M 139058
70.Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem : wpływ deficytów kompetencji komunikacyjnej na sposób porozumiewania się dzieci z autyzmem / Elżbieta Sadowska. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2020
Sygn.: BM 38850, M 141062
71.Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem / Sara Knapik-Szweda. - Warszawa : Difin, 2020
Sygn.: M 140841, SM 54920
72.Zrozumieć autyzm : przewodnik dla rodziców / Katriana Williams, Jacqueline Roberts ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
Sygn.: BM 38593, JM 74660, M 140307, UM 27745
Artykuły w wydawnictwach zwartych
1. Autyzm a efekty rozwoju funkcji komunikacyjnej
i językowej u dzieci objętych programem wieloprofilowego ich usprawniania / Elżbieta Maria Minczakiewicz.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. 87-162
Sygn.: M 142367
2. Diagnoza zespołu Aspergera w ujęciu nowych rozwiązań prawnych / Marta Korendo.// W: Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty : konteksty teoretyczne i praktyka. - Kraków : "Impuls", 2017.. - S. 33-43
Sygn.: M 138743 ; M 138778 ; BM 38150 ; JM 74347 ; UM 27463
3. Dziecko z autyzmem w przedszkolu na etapie edukacji wczesnoszkolne = Children with Asperger's syndrome in pre- and early school education /Marta Korendo // W: Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. T. 2, Diagnozowanie i terapia zaburzeń mowy. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. – s.553-570
Sygn.: Cz 142788 ;M 142271 ; M 143023 ; LM 31473
4. Dziecko z zaburzeniami spektrum autyzmu w ocenie neurologopedycznej / Marlena Białecka.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [39]-55
Sygn.: M 142367
5. Dziecko z zespołem Aspargera w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej = Children with Asperger's syndrome in pre- and early school education / Łukasz Maj (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie). - 2022. // W: Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. T. 2, Diagnozowanie i terapia zaburzeń mowy. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. - S. 573-605
Sygn.: Cz 142788 ;M 142271 ; M 143023 ; LM 31473
6. Funkcjonowanie emocjonalne dzieci ze spektrum autyzmu / Agnieszka Słopień, Aneta Wojciechowska.// W: Emocje dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu. - Kraków : "Impuls", 2017. - S. 237-249
Sygn.: M 138702; BM 38165; JM 74349; LM 30735
7. Funkcjonowanie poznawcze wysoko funkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera / Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak.//W: Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju. - Kraków : Impuls, 2008. - S.271-276
Sygn.: M 126695; BM 35192; LM 29244; UM 25866
8. Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy wsparcia rodzin z dzieckiem autystycznym / Elżbieta Pawliszko.// W: Działalność opiekuńcza i terapeutyczna w praktyce instytucji pomocy społecznej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016. - S. 101-116
Sygn.: Cz 138473; BM 37946; JM 73970
9. Jakie wyzwania stoją przed logopedą podejmującym się terapii dziecka ze spektrum autyzmu? / Renata Marciniak-Firadza.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [27]-38
Sygn.: M 142367
10.Komunikacja alternatywna i wspomagająca w pracy z dzieckiem autystycznym / Michalina Matynia. - 2020.//
W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. - Kraków : Impuls, 2020. - S. 181-192
Sygn.: Cz 141531
11. Komunikacja w autyzmie oraz sposoby wspierania jej rozwoju / Agnieszka Rygielska.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [57]-85
Sygn.: M 142367
12.Metoda zachowań werbalnych we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu / Katarzyna Białas-Paluch.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [187]-198
Sygn.: M 142367
13.Nie)neurotypowa szkoła : traumy, porażki i modele wsparcia ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Tomasik (Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku). - 2020. // W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. - Kraków : Impuls, 2020. - S. 161-180
Sygn.: Cz 141531
14.Ojcowie dzieci z autyzmem w relacjach rodzinnych i terapeutycznych / Tomasz Gosztyła.// W: Głos, język, komunikacja. T. 4 , Funkcjonowanie społeczne dzieci z problemami komunikacyjnymi. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2017. - S. 31-39
Sygn.: M 140252
15.Postawy rodzicielskie samotnych matek dzieci z autyzmem oraz matek dzieci neurotypowych / Tomasz Gosztyła, Elżbieta Trubiłowicz.// W: Kultura - przemiany - edukacja. T. 5. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017. - S. 169-180
Sygn.: M 139479
16. Praca z uczniem z zespołem Aspergera w środowisku szkolnym / Jonasz Paweł Wethacz.// W: Opieka jako kategoria wychowawcza : metody i formy stymulacji dzieci i młodzieży w rodzinie i środowisku lokalnym. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016.. - S. 397-406
Sygn.: M 138355
17. Program percepcyjno-motoryczny "Ruch dla uczenia się" ("Move to Learn") w pracy z uczniem z autyzmem / Dorota Błażejczyk-Głowacka.// W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2016.. - S. 161-174
Sygn.: M 138237; BM 37973; LM 30727; UM 27373
18. Realizacja usługi społecznej dla dzieci ze spektrum autyzmu i ich rodziców w ramach projektu "Nasza perspektywa" / Irena Marszałek.// W: Działalność opiekuńcza i terapeutyczna w praktyce instytucji pomocy społecznej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016. - S. 117-125
Sygn.: Cz 138473; BM 37946; JM 73970
19. Rola przywiązania i wczesnej relacji matki z dzieckiem ze spektrum autyzmu w komunikacji / Emilia Izabela Trzcińska.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [175]-186
Sygn.: M 142367; BM 37946; JM 73970
20. Rola przywiązania i wczesnej relacji matki z dzieckiem ze spektrum autyzmu w komunikacji / Emilia Izabela Trzcińska.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [175]-186
Sygn.: Sygn.: M 142367; BM 37946; JM 73970
21.Rozwijanie komunikacji funkcjonalnej u dzieci ze spektrum autyzmu / Marta Burst.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [163]-173
Sygn.: M 142367; BM 37946; JM 73970
22.Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka
z autyzmem : przegląd wybranych oddziaływań terapeutycznych / Monika Zalewska, Ewa Binkuńska, Jacek Szmalec. - 2021. // W: Metody terapeutyczne stosowane do pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : rozwój i ruch. - Warszawa : Difin, 2021. - S. 174-188
Sygn.: Cz 142960; M 142996; BM 39243
23.Rozwój emocjonalny osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w ujęciu Stanleya Greenspana / Anna Prokopiak.// W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2016.. - S. 99-109
Sygn.: M 138237; BM 37973; LM 30727; UM 27373
24. Terapia integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju funkcji motorycznych dziecka ze spektrum autyzmu / Barbara Zadora.// W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2016.. - S. 239-256
Sygn.: M 138237; BM 37973; LM 30727; UM 27373
25. Trudne dziecko : praca terapeutyczna z uczniem ze spektrum autyzmu / Lucyna Pacan. - 2020.// W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. - Kraków : Impuls, 2020. - S. 147-159
Sygn.: Sygn.: Cz 141531
26.Wczesne objawy autyzmu / Marta Korendo, Katarzyna Sedivy.// W: Diagnoza interdyscyplinarna : wybrane problemy. - Wyd. 2.- Kraków: Impuls, 2017.-s. 231-240
Sygn.: M 138812; BM 38866; UM 27520
27.Wprowadzenie do problematyki komunikacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Jacek Jarosław Błeszyński.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [9]-26
Sygn.: M 142367; BM 37946; JM 73970
28. Wspieranie rozwoju komunikacji społecznej uczniów
z autyzmem wysokofunkcjonujacym i zespołem Aspergera w nauczaniu integracyjnym i włączającym / Anna Bombińska-Domżał, Nina Zawidniak.// W: Psychoedukacja w procesie wspomagania i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017.. - S. 140-162
Sygn.: M 138938; M 141381
29.Wykorzystanie książki komunikacyjnej w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnych dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Karolina Marek.// W: Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. [199]-205
Sygn.: M 142367; BM 37946; JM 73970
30. Zespół Aspergera / Urszula Grygier, Iwona Sikorska.//W: Mój uczeń pracuje inaczej. - Kraków : Małopolski Niepubliczny Osrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2008. - S.120-137
Sygn.: M 124924
Wydawnictwa ciągłe
1. Aktywność okoruchowa osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu podczas percepcji bodźców społecznych : implikacje dla praktyki pedagogicznej / Elżbieta Lubińska-Kościółek.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 5, s. 339-347
2. Autyzm - całościowe zaburzenie rozwoju / Marta Bolińska.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2018/2019, nr 2, s. 103-108
3. Autyzm i Zespół Aspergera? : aktualne spojrzenie na spektrum autyzmu / Katarzyna Pęczak.// Remedium. - 2019, nr 6, s. 8-10
4. Bezmyślny język. Zakłócenia zjawisk poznawczych u osób z autyzmem / Andrzej Kominek.// Poradnik Językowy. - 2021, z. 1, s. 7-23
5. Dajcie im rozwinąć skrzydła - wybrane problemy partycypacji społecznej osób z autyzmem = Let them spread their wings - selected problems of social participation of people with autism / Jacek J. Błeszyński, Małgorzata Orłowska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2020, nr 1, s. 4-11
6. Diagnoza spektrum autyzmu u osób dorosłych jako biograficzny przełom / Sabina Pawlik.// Kultura i Edukacja. - 2019, nr 1, s. 216-229
7. Dziecko z ASD jako uczestnik procesu integracji / Joanna Mikołajczyk.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 6-1, s. 6-12
8. Edukacja do dorosłości osób z autyzmem / Danuta Wolska, Ewelina Sobocha.// Edukacja. - 2018, nr 3, s. 48-57
9. Funkcjonowanie społeczne dziecka z autyzmem - analiza indywidualnego przypadku / Daria Paruch, Danuta Al-Khamisy.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 120-134
10.Możliwości asystenta rodziny w obszarze wsparcia rodziny dziecka ze spektrum autyzmu (ASD) / Anna Banasiak, Agata Niezabitowska.// Praca Socjalna. - 2020, nr 5, s. 155-174
11.Nowe media w arteterapii / Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Janina Florczykiewicz.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 1, s. 54-66
12.Ograniczenia i możliwości osób ze spektrum autyzmu w zakresie umiejętności matematycznych w świetle dostępnych badań naukowych / Karolina Zdziechowska-Dzierzgwa.// Szkoła Specjalna. - 2019, nr 2, s. 85-94
13.Środowiska w(y)łączające dorosłe osoby z zaburzeniami autystycznymi / Anna Zamkowska.// Kultura i Edukacja. - 2019, nr 1, s. 283-295
14.Terapia biomedyczna a funkcjonowanie społeczne dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu / Maja Jędruszczak, Danuta Al-Khamisy. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4, s. 273-282
15.Znaczenie mediacji rówieśniczych w funkcjonowaniu społecznym dzieci ze spektrum autyzmu / Ewelina Młynarczyk-Karabin. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 9, s. 41-50
16.Znaczenie hipoterapii dla poprawy komunikacji u dzieci autystycznych. Opinie rodziców / Anna Koprowicz, Estera Szymańska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2018, nr 3, s. 41-52
17.Zrozumieć autyzm / Janusz Rusaczyk.// Wychowawca. - 2021, nr 1, s. 5-8
Lokalizacja
M - Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz - Czytelnia Ogólna PBW Krosno
CzM - Czytelnia Multimedialna PBW Krosno
BM - Wypożyczalnia Brzozów
JM - Wypożyczalnia Jasło
SM - Wypożyczalnia Sanok
LM - Wypożyczalnia Lesko
UM - Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne