- 100 pomysłów, jak lepiej radzić sobie z ADHD / Francine Lussier. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020
Sygn. BM 38856, JM 74814, LM 31193, M 141106 - ADHD : mózg łowcy i inne supermoce / Kristin Leer. - Kraków : Znak Litera Nova, 202
Sygn. M 143379 - ADHD u dorosłych : jak ułatwić sobie życie i uspokoić myśli / Sabine Bernau. - Kraków : Mando, cop. 2022
Sygn. M 142829 - Ja i moje ADHD : 60 ćwiczeń, które pomogą dziecku w samoregulacji, koncentracji i odnoszeniu sukcesów / Kelli Miller. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2022
Sygn. BM 39130, M 142677 - Jak pracować z dzieckiem z ADHD w domu i szkole : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Joanna Chromik-Kovacs, Izabela Banaszczyk, Justyna Zdrojewska. - [Gdańsk] : Harmonia Universalis, [2019]
Sygn. M 140396 - Nareszcie skoncentrowani : innowacyjny program leczenia ADHD / James Greenblatt, Bill Gottlieb. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu, 2019
Sygn. M 140580 - Niegrzeczne : historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera / Jacek Hołub. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2020 Sygn. BM 38896, M 140941, UM 27889
Artykuły z wydawnictw zwartych:
1. ADHD / Lisa Phifer, Amanda Crowder, Tracy Elsenraat, Robert Hull ; [translation by Anna Kmiecik].// W: Wielka domowa apteczka psychologiczna : 200 plansz terapeutycznych + materiały online : CBT toolbox. - [Olsztyn] : Levyz Books, [2021]. - S. 61-96
Sygn.: M 142430
2. Chaos w głowie. Nastolatki z ADHD / Krystyna Romanowska. //W: Nastolatki na krawędzi : czego nie wiecie o problemach swoich córek. - Warszawa : MUZA SA, 2023. - S. 124-159
Sygn.: BM 39246, LM 31475, M 143333
3. Czy uczeń ma ADHD / Isabelle Deman. // W: 100 pomysłów, jak pomóc uczniom z trudnościami. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 46-48
Sygn.: BM 38841, BM 38854, JM 74815, M 141099, M 141197, UM 27877
4. Deficyt uwagi. Ucieczka przed rozkojarzeniem – ADHD / John J. Ratey, Eric Hagerman. //W: Ćwiczenia fizyczne a mózg : wzmocnij koncentrację, zdrowie psychiczne, równowagę hormonalną oraz zwiększ poziom neuroprzekaźników, by twój mózg był silniejszy. - Białystok : Vital Gwarancja Zdrowia, 2022. - S. 195-228
Sygn.: M 142706
5. Dziecko z ADHD. Jak rodzina może wspomagać rozwój dziecka / Agnieszka Gąstoł, Beata Szurowska // W: Rodzina w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą. Cz. 2 / red. nauk. Beata Szurowska. – Warszawa : Difin, 2019. - S. 126-142
Sygn.: BM 38793, M 140835
6. Dziecko z ADHD w przedszkolu. Jak przedszkole może pomóc dziecku / Aneta Jegier // W: Przedszkole w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / red. nauk. Beata Szurowska. – Warszawa : Difin, 2019. - S. 257-265
Sygn.: M 140641
7. Podstawy leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) zaburzenia hiperkinetycznego / Artur Wiśniewski // W: Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży / red. nauk. Barbara Remberk. - Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2020. - S. 373-390
Sygn.: M 141565
8. Pomoc rodzinom z dziećmi z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z decylitrem uwagi (ADHD) / Carole Sutton.// W.: Pomoc rodzinom z trudnymi dziećmi : jak zapobiegać problemom. - Otwock : Fraszka Edukacyjna, 2020. - S. 237-251
Sygn.: M 141639, M 142297
9. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) / Diana Hudson.//W: Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela.- Gdańsk :"Harmonia Universalis", 2019. - S. 105-126
Sygn.: BM 38669, M 140388
10.Zespół Tourette'a, AS, ASD, ADHD - dylematy diagnostyczne / Joanna Kruk-Lasocka // W.: Psychomotoryka w rozpoznawaniu stanów ze spektrum autyzmu u dzieci. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2021. - S. 56-57
Sygn.: M 141542
Wydawnictwa ciągłe:
1. Budowanie relacji nauczyciela z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych z wykorzystaniem metody tutoringu / Monika Łodej, Diana Huczkowska // Języki Obce w Szkole. - 2019, nr 2, s. 31-36
2. Dziecko z ADHD. O książce Magdaleny Kamińskiej, "Zrozumieć dziecko z ADHD i pomóc mu" / Elżbieta Trojan // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2019/2020, nr 1, s. 154-157
3. Dziecko z ADHD w klasie - jak ułatwić mu funkcjonowanie? / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny. - 2019/2020, nr 113, s. 77-80
4. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową. Studium przypadku / Emilia Wieczorek // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2019/2020, nr 1, s. 118-126
5. Jak postępować z dzieckiem wykazującym nadpobudliwość? / Agnieszka Wentrych // Bliżej Przedszkola. - 2019, nr 9, s. 10-13
6. Jak wspierać koncentrację uwagi uczniów? / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. - 2020, nr 6, s. 30-35
7. Lekcja języka obcego z uczniem ze spektrum zaburzeń autystycznych oraz nadpobudliwością psychoruchową z deficytem uwagi : strategie i techniki pracy / Paula Jankowska // Języki Obce w Szkole. - 2019, nr 5, s. 81-84
8. Między zdolnościami a kłopotami. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych / Marta Bolińska // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2019, nr 3, s. 20-30
9. Potrafię nad sobą panować - scenariusz zajęć z wykorzystaniem zabaw relaksacyjnych, oddechowych i manualnych dla dziecka z ADHD / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny. - 2019/2020, nr 113, s. 68-69
Lokalizacja:
M - Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz - Czytelnia Ogólna PBW Krosno
CzM -Czytelnia Multimedialna PBW Krosno
BM - Wypożyczalnia Brzozów
JM - Wypożyczalnia Jasło
SM - Wypożyczalnia Sanok
LM - Wypożyczalnia Lesko
UM - Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne