Oswajamy lektury szkolne – czyli czytanie bez przymusu

Sanok

Słowo „lektura” kojarzy się często uczniom z nudną i obowiązkową książką do czytania. Projekt czytelniczy „Oswajamy lektury szkolne” miał na celu zmienić negatywny stosunek do czytania lektur szkolnych.
Zadanie polegało na wyborze lektury szkolnej, przeczytanie jej i zarekomendowanie koleżankom i kolegom  w dowolny sposób  np. : listu, komiksu, recenzji czy plakatu. Projekt niczego nie narzucał, to uczeń sam decydował jaką lekturę przeczyta i w jaki sposób będzie ją reklamował.
Z założenia miał uczniom pozwolić  poczuć, że mają oni wpływ na własny proces uczenia a nauczyciel liczy się z ich zdaniem.  
Uczniowie klasy 7 b Szkoły Podstawowej nr 4 w Sanoku mailowo przesyłali prace. Nad całością projektu czuwali nauczyciel polonista oraz  nauczyciel bibliotekarz sanockiej filii. Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i zaangażowaniem, udowadniając tym samym, że czytanie lektur może być również przyjemnością.

Link do prezentacji

Autor: Katarzyna Materna